• Anonym (orolig)

Mensvärk + rosa flytningar!!?

Jag går in i v 11 imorgon och fick igår en liten "blödning".
    Kände att det blev lite blött och när jag gick på toan hade det kommit lite brun/rosa vätska, när jag sedan torkade mig så kom det lite rosa/röd/brunt med i flytningen.
    Det kom ingenting mer sen men imorse när jag gick på toan hade jag jätte mycket flytningar med rosa/röd/brunt i...

Saken är även den att jag har nu i snart 2 veckor haft ont i magen från och till, precis som mensvärk.
    På nätterna får jag sådana kramper ibland så jag måste lugga ihopkrupen.

Sen på dagarna kan jag känna av menscärks smärta som håller i sig i ca 5 sek, det kommer aknske en 4-5 ggr om dagen.

Kan det vara missfall på g? Är så orolig.

Någon som kan berätta om sina erfarenheter vad gäller missfall?

• Svar på tråden Mensvärk + rosa flytningar!!?
  • Prisssan

Ring till MVC de kan hjälpa dig, du får en tid till VUL. Men det behöver inte vara något, min vän har rosa flytningar o mensvärk.

• Anonym

har du haft sex?

då kan blodkärl spricka och man blöder lite, behöver inte betyda missfall
    menssmärtorna kan ju bero på att nu växer ju livmodern som mest

be om att få göra ett VUL så du slipper oroa dig, hoppas det ska gå BRA!

• Marvelina

Har också haft så och barnet var okej. Så det behöver inte vara någon fara. Men som de andra säger: åk in och gör ett VUL. *kram*

marvelina - not new and definitely not improved
  • Bigfoot

Ring gyn-akuten om det finns någon sån där du bor, annars är det MVC som gäller. *kramar om*

/Biggis - mamma och monster
  • Anonym (orolig)

Jag har ringt till min gyn och de hade inte tid förens på tisdag, vill inte vänta så länge. Men de skulle ringa om de fick en återbudstid.

Jag har inte haft sex så det kan inte vara därför. Jag har inte ansträngt mig heller.

Jag har inte känt av någon mensvärk alls under graviditeten förutom de senaste 2 veckorna och nu blödningarna så man blir ju orolig.

Men det är ju inte klart blod utan mer som brun/rosa(och lte rött) blandat.
    Men man har ju hört de som haft missfall och bara haft lite bruna flytningar och inget ont..

• Marvelina

Fast man kan få missfall och ha mycket blod och ont också. Om du klarar att tänka positivt och vänta så gör det, åk annars in akut och tala om att du har ont så gör de VUL där. Var beredd på lång väntetid dock - du lär inte hamna först i kön. Men det är kanske bättre än att vänta en vecka? Jag fick vänta i 10 timmar en söndag på KS, men det var det värt. Lycka till!

• Bigfoot

Jag vet att på vår gyn har de akuttider som de ger brådskande fall som kommer in, och man kan få komma på en sån tid om man ringer och tjatar tillräckligt mycket*egen erfarenhet*

• Anonym (orolig)

Min gynekolog ringde mig alldeles nyss, de hade fått en återbudstid så jag ska åka in i morgon bitti.

Just nu har jag molande värk hela tiden oh lite svag mensvärk, det känsn precis som det brukar göra timmarna inna mensne kommer igång

Hoppas, hoppas, hoppas att bebis lever och mår bra!!

Tack för erat stöd.

• Anonym

Det kan vara livmodern som växer, iallafall det som du känner som mensvärk. Det är inte ovanligt att ha ljusrosa eller bruna flytningar. Så länge de inte är rikliga eller rött färskt blod!

Lycka till och hoppas bebisen lever.

• Bigfoot

Jag håller tummarna för dig och bebben!

• Anonym (orolig)

Fick reda på idag att bebisen dött i v9 ca.
    Usch har bara gråtit och gråtit hela dagen..livet är så fruktansvärt orättvist.
    Ska in och förmodligen skrapas imorgon.
    Hoppas nu bara inte att det tar 2 år igen att bli gravid igen.

• Bigfoot

Åh, nej, vad tråkigt! *kramar om*

• Marvelina

KRAM Tänker på dig!

• Turnit

Kram.....tänker på dig

.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Spraystart 24okt.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • chess1979

usch vet vad du går igenom
    *kramar om*

(gamla jerkvall79)
Svar på tråden Mensvärk + rosa flytningar!!?