• Lycklig Mamma2005

Flåsade i telefonen :-(

I natt 04:30 ringe telefonen..jag svarade och det enda jag hörde var någon som flåsade i telefonen..la på luren och efter några sekunder ringe det igen..svarade och hörde samma sak igen..gav luren till in sambo som frågade " vad helvete håller du på med??"
    personen la på luren direkt.. lät sedan telefonen "ligga av" hela natten.
    Sedan hade jag jätte svårt för att somna om och massa konstiga saker ploppade upp i skallen.. tänk om personen dyker upp här hos oss och börjar trackasera oss??

Kan man få reda på vem det var som ringde fast det var skyddat nummer??

• Svar på tråden Flåsade i telefonen :-(
  • aktuelle

jepp, man kan nog få en kod av telia som man ska knappa in när personen i fråga ringer igen.. och då spåras samtalet..

• aktuelle

kostaar några hundra, ja.. då har man några chanser på sig..

• Cahela

det är inte säkert att det går och spåra för ringer personen från hemligt nummer så går det inte och spåra. Det måste du ha en polisutredning för isf.

Jag hade ngn som ringde till mig i flera år till och från och bara hade ngt konstigt ljud men det lyckades vi aldrig spåra. Jag bytte nummer och sen blev det bättre men jag fick sjukt nog byta ngr gånger för att det skulle hjälpa.

• Göteborg

Usch, vad otrevligt! Hade för några år sedan en som ringde och sa perversa grejer, typ i stil med "Ska jag göra en bajskorv eller". Detta var en vuxen man, inget pojkstreck, och det var mitt i natten!

• lycklig adoptivmamman

Skaffa en visselpipa och nästa gång denna idiot ringer så blås allt du kan. Det funkar.
    Lycka till

• Smajla
    lycklig adoptivmamman skrev 2006-10-03 23:06:36 följande:
    Skaffa en visselpipa och nästa gång denna idiot ringer så blås allt du kan. Det funkar. Lycka till
    SkrattandeSkrattande Gud vad bra tips - förhoppningsvis bor man bara inte i lägenhet och visslar för fullt ös mitt i natten för hela huset Flört
    //Smajla
  • Essica

Usch.. visst är sådant äckligt. jag råkade ut för det när jag var var 14 år. När jag svara flåsade det och stönade i luren, om någon annan svara så la de på. Tyvärr så ringde denna störda typ även när jag satt barnvakt hemma hos andra. Alltså viste personen var jag var och nummerna dit. De körde även ofta en skum motorcykel förbi vårt hus, ibland flera gånger dagligen. Om jag var ute stanna den nästan, usch super läskigt....

• Smajla
    Essica skrev 2006-10-03 23:09:52 följande:
    Usch.. visst är sådant äckligt. jag råkade ut för det när jag var var 14 år. När jag svara flåsade det och stönade i luren, om någon annan svara så la de på. Tyvärr så ringde denna störda typ även när jag satt barnvakt hemma hos andra. Alltså viste personen var jag var och nummerna dit. De körde även ofta en skum motorcykel förbi vårt hus, ibland flera gånger dagligen. Om jag var ute stanna den nästan, usch super läskigt....
    Men fyyy vad läbbigt!! Jag har haft en människa som förföljde mig och det har gjort att jag än idag - ngra år i efterhand - har väldigt svårt för när folk går bakom mig på gatan. Jag stannar hellre och låter dem gå förbi.. Än idag stöter jag på människan eftersom han bor 2 hus ifrån mig - han är skitläbbig och flabbar åt mig när jag byter trottoarsida.
    //Smajla
  • Essica

Det var mina föräldrar som märkte mc killen. de frågade en dag om jag kände honom, hade aldrig lagt märke till honom. Sen blev ja lite nervig så nästa gång han kom sprang jag ut efter honom, han kom aldrig igen... tror även tele samtalen sluta efter det....

• Smajla
    Essica skrev 2006-10-03 23:17:23 följande:
    Det var mina föräldrar som märkte mc killen. de frågade en dag om jag kände honom, hade aldrig lagt märke till honom. Sen blev ja lite nervig så nästa gång han kom sprang jag ut efter honom, han kom aldrig igen... tror även tele samtalen sluta efter det....
    Usch vad otäckt.. Tur att det inte hände nåt mer..
    //Smajla
  • Lycklig Mamma2005

Gud vad läskiga saker ni har varit med om...
    Inatt när min dotter vaknade vid 04.30 så väntade jag bara på att den där typen skulle ringa igen men det gjorde han inte.. jag hade gärna skaffat en visselpipa men problemet är att vi bor i en liten 2:a och så är min dotter väldigt lättväckt så vi får hoppas att puckot inte ringer mer..

• Smajla
    Lycklig Mamma2005 skrev 2006-10-04 09:05:07 följande:
    Gud vad läskiga saker ni har varit med om... Inatt när min dotter vaknade vid 04.30 så väntade jag bara på att den där typen skulle ringa igen men det gjorde han inte.. jag hade gärna skaffat en visselpipa men problemet är att vi bor i en liten 2:a och så är min dotter väldigt lättväckt så vi får hoppas att puckot inte ringer mer..
    Dra ur jacket när ni går och lägger er är mitt förslag!
    //Smajla
  • 201201232

Kan du inte polisanmäla händelsen, eller i alla fall prata med polisen och höra vad de tycker?

• FruSascha

Jag tycker inte man ska behöva stänga av telefonen bara för nån pervers typ sitter och roar sig på andras bekostnad. Tänk om det händer nåt allvarligt och ni stängt av telefonen?

Jag hade som några andra också säger polisanmält samtalen. Nästa gång gubben ringer så kan du ju ljuga och säga att hans nummer är spårat så slutar han nog.

Tyvärr så brukar polisen inte kunna göra så mycket åt såna här grejer. Utredning läggs ner i brist på bevis. Ett tips: spela in samtalen med din mobil eller så. Så har du bevis.

Jag fick massa kärleksdikter på min jobbmail ett tag, från en jag inte kände, och då spärrade min arbetsgivare denna adress från att nå min mailbox. Kanske det går att göra så med telefonsamtal också?

Eller att ni byter nummer till hemligt nummer? Risken är ju att han börjar trakasera nån annan då.

Svar på tråden Flåsade i telefonen :-(