• Anonym

Svider efter han kommit.

Jag har med jämna mellanrum problem med att EFTER att min man kommit så svider och bränner det jättemycket inne i slidan. Kan det vara så att jag inte "tål" hans spermier? Men det knepiga är att det bara blir så ibland. Det försvinner en stund efter att jag duschat bort det.

• Svar på tråden Svider efter han kommit.
  • Kvastis

Bara ibland säger du? Är inte precis innan mens eller så? För då är ju slemhinnorna så jäkla känsliga.
    E det för mkt besvär o fråga barnmorskan. Det där med att du inte skulle tåla hans sperma, ger jag inte mkt för. Men vad vet jag...är ju knappast nån läkare.

• Anonym

nja idag var det visserligen precis efter mens men jag tror inte det burkar vara nått samband med mensen. Däremot har vi funderat lite på om det kan bero på hur länge sedan det var sen vi hade sex sist. Det brukar bli lite värre när det är ett par dagar sedan.

• Kvastis

Precis INNAN mens är iaf jag känslig som attan i slemhinnorna. Då e det lätt att det kan svida. Men man är ju så himla olika. Du får väl vara uppmärksam på det o söka om det blir större problem.

• Themis

Nja, man kan visserligen vara allergisk mot ett par olika saker i sperma, men det är väldigt ovanligt.

Däremot är mäns sperma basisk för att mildra den sura miljön i slidan-spermierna behöver nämligen skydd mot den. En del män har starkare sperma än andra och då kan den ge en tillfällig irritation när pH i slidan ändras. Man ska inte duscha sig upp i underlivet, det kan också rubba pH där. Tvätta med enbart vatten, eller olja om det är irriterat.

En annan vanlig anledning är att man har lite irriterad slemhinna i slidan, kanske pga svamp som många har lite känning av precis innan mens. Går det bara över igen och man inte känner sig besvärad av det så är det inget att bry sig om. Har man en riktig svampinfektion så kan det också kännas som du beskriver men då brukar man känna av det hela tiden.

Om det börjar svida längre stunder så ska du nog gå till gyn och bli kollad.

• mliten

Som sagt, man kan få en allergisk reaktion av sperma.Ganska ovanligt, men det har hänt mig också.Inget farligt iaf.

Svar på tråden Svider efter han kommit.