• Anonym (orolig)

Ljusbrun flytning, v 8, ska jag vara orolig?

Det har kommit lite ljusbrun/orange flytningar, någon gång per dag i några dagar. Är i början av vecka 8. Man läser så mycket om att det är vanligt med "blödningar". Hur vanligt är det att det är ma o att det inte är mer än bruna flytningar?? Hjälp!!

• Svar på tråden Ljusbrun flytning, v 8, ska jag vara orolig?
  • Lillgreta

Behöver inte vara farligt, men jag tycker du ska höra av dig o begära att få ett vaginalt ultraljud. Lycka till

• Anonym

Jag vill inte oroa dig i onödan, men eftersom du frågar ska du få ett ärligt svar. Jag hade en minimal blödning (=rosabrun flytning)runt v9-10 (bara lite och bara en dag) och sen var allt frid och fröjd. Började blöda lite igen i helgen (är nu i v.14), och vid VUL igår fick jag konstaterat MA och att bebis nog dött för 4-5 veckor sen, så jag misstänker att den lilla blödningen var i samband med det. Begär att få göra ett VUL så snart som möljligt. Jag hoppas verkligen att de går bra för dig, och att det inte är någon fara!

• Anonym (orolig)

Tack för era svar, jag får väl ringa. Usch vad man blir orolig.

• skvalp

Tänkte bara skriva att jag blödde lite nästan varje dag till och med vecka 11. Hade en eller två lite större blödningar. Allt gick bra och den 6 juni kom världens finaste lilla Tove :)
    På ett tidigt ultraljud kunde man se att moderkakan låg ganska långt ner precis vid öppningen. Förmodligen är det den som har blött. Kände i början som ett tryck nedåt. Ville bara säga att det behöver inte vara någon fara, men du ska nog ändå kolla upp det!

• filifjonkanmumin

Jag tycker itne att du ska oroa dig över det lilla...jag har haft bruna flytningar på bägge mina graviditeter...det är inget ovanligt när man skulle haft sin ordinarie mens.

• Anonym (orolig)

Ja det är väldigt väldigt lite och kommer knappt ut i trosskyddet utan när jag torkat mig bara, men inte vid varje toabesök heller......tack för era solskenshistorier.

• Anonym (orolig)

Det skulle jag tydligen, kom mer blod idag och på eftermiddagen kom allt ut. Måste man åka in eller kan man låta det vara?? Ringde barnmorskan och hon sa imorse att man kunde avvakta.

• grapen

Det är sorgligt då det händer! Var med om exakt samma sak i somras. Fick nån liten brun flytning i v.7 typ och sen en i v.10 och i v.14 kom det rött blod och då åkte jag in och mycket riktigt hade jag fått ma och det var dött sen 7 veckor tillbaka. Nu är jag dock gravid igen och är på min vakt för minsta lilla bruna flytning. Hoppas verkligen att jag slipper dom denna gång.

en styrkekram till dig från mig

• Zirene

Anonym! Det hände mig exakt samma sak i onsdags.....har lite svårt att komma tillbaka trots mina två små underbara troll här hemma. Har inte orkat gå till jobb.....inte orkat ringa och berätta....tack o lov att jag var hemma för vård av barn när det hände....

Det är svårt att greppa att det lilla livet inte finns där inne längre.....

Svar på tråden Ljusbrun flytning, v 8, ska jag vara orolig?