• ior74

Ni som var trötta i början av graviditeten.....

Jag är i vecka 6 och är sjukt trött, kan sova nästan hur mycket som helst. När brukar tröttheten gå över?
    När gick det över för er andra?

• Svar på tråden Ni som var trötta i början av graviditeten.....
  • lurksmulan

För min del vände det inte förrän jag slutade spy, vilket var i v. 18.
    Men de flesta verkar må bättre runt v. 12-14 ungefär.
    Nu i v. 28 är jag fortfarande väldigt trött men inte lika övermänskligt trött som i början.

• Crazy Baby

Hej hej!

Jag var också sjukt trött i början av graviditeten, nu är jag i slutet av vecka 15 och de senaste 3-4 veckorna har kännts mycket bättre. Nästan alla symtom är borta och även det känns lite skummt, men tröttheten saknar jag inte.

Håll ut ett litet tag till, tröttheten kommer att ge med sig!
    Lycka till och sov gott!

• Bebis i december

Jag tror att det började gå över runt v.12 ungefär. Eller ja då började jag kunna hålla mej vaken längre än 20.00 i alla fall Men nu såhär i slutändan är jag jättetrött igen. Är i v.33 nu!! Men det kommer att bli bättre det där det brukar det bli för de flesta! Grattis till graviditeten förresten!!

• sasse s

Jag var också sjukligt trött i början, somnade på lektioner i skolan fast jag sov 10 timmar/ natt och somnade även på em ibland... när jag kom hem... Helt sanslöst... Men jag fick tips att börja äta vitamintabletter "Mitt val kvinna" finns på apoteket, de hjälpte faktiskt en del...

Annars gick den sjuka tröttheten över runt v. 15 för mig tror jag...

Men att prova vitaminer vill jag rekomendera... Bebben behöver de och tar ju det från dig så du får ingenting kvar och då blir man trött! Det var ialf. vad jag fick höra...

*lycka till*

• AmandaPitkänen

min trötthet har börjat komma tillbaka nu i v.13. Kan sova 12 timmar om nätterna men ändå vara skittrött då jag ska upp. Helst skulle jag vilja ta en tupplur varje timme....ZZzzzzz

• Loppan79

Jag var sjukskriven 25% v10-14 pga av tröttheten. I vecka 14 var jag pigg nog att arbeta heltid igen sedan blev det bättre och bättre....

• Fredrika1

Jag var extremt trott fran 1 vecka innan BIM tills nu ungefar v. 7. Men jag ar overtygad att det gar i vagor.. Jag ater aven C-vitamin och jarn for att bli piggare..

• Tokitoj

Jag är i vecka 14+5 och jag har kännt mig lite piggare de senaste två veckorna. Fast jag vill ändå understryka att jag är trött även om det är bättre.

• ior74

Tack för alla svar.
    Det verkar alltså som att det kommer gå över om ca 6-9 veckor. Det känns ju överkomligt i alla fall.
    Vitaminer äter jag redan, eftersom jag redan innan behövde ett tillskott av järn.

• Etta

Jag sov som en stock from att jag såg + på stickan och tom v 12. Sen blev jag mycket piggare, dvs som vanligt igen. Vila ordentligt nu när din kropp verkar behöva det! Grattis och lycka till!

Svar på tråden Ni som var trötta i början av graviditeten.....