• Fredrika

Var tittar man bäst på barnvagnar i Stockholm

I helgen bara måste vi titta på barnvagnar. Ni som bor i och omkring Stockholm - har ni tips på ställen där de har mycket barnvagnar? Vore också jättebra att veta om ni tycker att ni har fått bra hjälp där. Vi har bil så det är inga problem att åka runt lite.

TUSEN tack på förhand!!!

• Svar på tråden Var tittar man bäst på barnvagnar i Stockholm
  • Greta

Babyland i Barkarby har hur mycket vagnar som helst å dom var jättegulliga när jag var där, de blev i och för sig ingen vagn för mig, hittade en begagnad istället, men dom verkar kunna det dom pratar om! och har mycket att välja på!
    LYCKA TILL i vagndjungeln!

• Valkyria

halloj på dej :)
    jag rekomenderar starkt att ni ska kolla/köpa vagn på babyland , dom har ett himla stort sortiment att välja ibland faktiskt..
    dock brukar dem har rätt lång leveranstid på sinna vagnar om dom inte har dem inne på lagret , så det gäller oftast att vara ute i god tid..
    rekomenderar babyland i barkarby dom har himla mycket att välja ibland och dom e stora när det gäller vagnar å babyland i bromma brukar oftast ha vagnar inne på lagret vilket dom ofta inte har i andra babyland butiker utan då är allt slutsålt å det kan vara upp till mellan 14-24 veckors väntetid , helt sjukt.
    jag har köpt en Emmaljunga duo , dvs både ligg å sittvagn i. underbar :)
    kostade 7000 kr å det var en 2004 modell så en ny modell i sortimentet med andra ord! lycka till me allt nu.. kramar

• 5 barn Waldenryd

Vi har varit överallt i Stockholm och vi tyckte att Barnens Hus i Botkyrka hade bra priser och bra personal. Vi hittade en 04 brio Duo med väska åkpåse och hjul för 5990 istället för 7490. Jag är supernöjd med allt.
    Det bästa du kan göra är att prova vagnarna och känna och prata mycke med personalen då får du intryck fall de vill bara sälja.
    Personalen på barnens hus var bäst för de hade mest kunskap.

• Fredrika

Tack vad snälla ni är! Nu vet jag garanterat två stopp i helgen i alla fall!!

• Mini

Vi har varit flera gånger på Babyland vid Bromma flygplats, Ulvsundavägen. De har mycket vagnar och också ett märke som Babyland är ensamma om i Sverige, Gesslein. En sådan har vi nu beställt, efter mycket trevlig hjälp och demonstrationer!! De har också varit bra på att visa upp alla varianter av babyskydd de har!

• Jenny Penny

Baby Center i Hornstull. Fast de har bara ORA vagnar.

Bra service och bra finska vagnar!

• Lollo

Hej!

jag och min sambo fick kanonservice på en butik i vasastan (tror jag) BONTY. Liten men välsorterad. Expiditen tog sig all tid i världen med oss. Man vet ju inte hur/vad man ska tänka på, vilka skildnaderna är man betalar för. De hade de största märkerna. Möjligen är de något dyrare men handla kan du ju göra någonannanstans. Vi valde ändå att beställa där eftersom vi var så nöjda med servicen.

• Hannahs mamma

Hejsan!
    Vi fick jätte mycket hjälp på Babyland i Kungens Kurva Och på Barnens Hus i Slagsta (botkyrka)

Så jag rekomenderar dom 2 ställena varmt!

• Fredrika

Vad många bra svar! En helt ovetenskaplig sammanställning säger att man definitivt inte bör missa Babyland eller Barnens hus i Slagsta. Tack vad ni har besparat mig massa med tid och ansträngning! Nu återstår bara mardrömmen att välja vagn
    Kram!

• Tjockepoffa

Måste få komma med ett inlägg. JAg har beställt min vagn i en affär i Orminge som heter Boo barnbutik. Kanonpersonal, mycket proffsiga på vagnar. Sen var de 1500:- billigare än Babyland.

Svar på tråden Var tittar man bäst på barnvagnar i Stockholm