• Volpino

Äter era 8-9 månaders en hel burk?

Brukar era 8-9 mån bebisar äta upp hela barnmatsburken (200g)? Här brukar vi nästan alltid få slänga en lite skvätt på botten. Ett annat problem vi har är också att bitarna är för stora och kväljande så man alltid måste mosa till maten innan den äts. Någon mer som har detta bekymmer?

• Svar på tråden Äter era 8-9 månaders en hel burk?
  • 1980 längtar

Min 10 månaders äter inte en hel burk!! En del bvc tanter säger att de ska äta en två burkar om dagen, medans en del bvc tanter säger att de ska äta det de kan äta!!

Här har jag fått sluta med burkmat då hon inte äter det längre, hon ska äta min mat Så idag har det varit stora fullkornspasta dagen

• Destined star

ibland äter han en full men oftast bara hälften..... vill inte ha mer...upp går han i vikt så följ det som känns bra för er...får mosa till min lill-kille med, han e 9 månader

• Cizzie

MIn son är 9 månader och vi får oftast en skvätt kvar i botten. Vi köper 6 månadersbuskar ,stora, för han kan inte med bitarna i 8 månadersbuskarna än. (Har inte fått några tänder.)

• Norpan666

Min 10 månaders har i några månader ätit en hel burk middag. Sen är det middag två ggr om dagen + fruktpure. Alltid varit glad i mat

• Embla78

Min niomånaders plutt äter en hel burk till lunch och 1/3 till middag.
    Jag fick mosa ett tag men nu äter han de stora bitarna.
    (han fick tänder vid 5 mån och har haft tid att träna)
    Bvc har sagt att burkarna oftast ligger lite före vad barnen klarar av.

• myskatt

Tilde har ätit hela stora burkar sen sju månader. Men det går i vågor, är hon hängig äter hon mindre. Från åtta månader åt hon två burkar.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Volpino

Ni som har barn som äter två burkar/ dag, skippar ni välling på kvällen då? Att lägga in ett ytterligare mål är liksom inte att tänka på.. Hon vaknar 8-8:30 och lägger sig 20, så mer än fyra huvudmål och 1-2 mellanmål är svårt att få in.

• myskatt

Tilde har ätit så här sen hon va åtta månader:
    06.00: 200 ml SemperPlus
    08.00: Gröt på 1½ dl pulver
    12.00: 1 burk mat el motsvarande hemlagad, vatten att dricka och ibland upp till en ½ stor burk efterrätt.
    16.00: Samma som lunchen
    18.00: Gröt på 1½ dl pulver
    19.00: Så mycket välling hon vill ha vilket inte är många ml. Har den kvar för att det är mysigt innan hon ska sova.

Så här ser det ut även nu vid tio månader.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • cruZZe

Denise (våran första dotter) åt som en häst och klämde i sig 1-1.5 burkar pure vid ca:8 månader.

Daniela (nummer 2 ) äter riktigt dåligt och det blir kanske hälften av burken med lite tur. Men gröt på morgon och kväll går i bra. Hon är nu 8,5 månader gammal.

• paddan83

oj.. min 6månaders äter en hel stor burk.

Ni som har barn som inte tycker om bitar, har ni testat hipps burkar. De har nämligen mindre bitar i sina 8månaders. Min son äter nämligen dem ibland då det finns så få smaker att välja på annars

Tillverkningen av syskon till Lucas är i fullgång
  • Julia85

Lia åt 1 hel burk till lunch och sen ½-1 burk efterätt. Sen till middag av våran mat!

• Elianova

Min tjej på drygt 9 månader äter 1 hel burk till lunch och en till middag, har gjort det sedan hon var knappt 8 månader. Oftast gapar hon efter mer när burken är slut .

Svar på tråden Äter era 8-9 månaders en hel burk?