• Glad i hågen

Norrländskor - långkallingar i mammamodell

Nu när termometern börjar krypa under nollan har i alla fall jag plockat fram de sexiga långkalsongerna igen. Jag är bara i v 9 men inser att det inte dröjer så länge förrän resåren i midjan på mina kallingar är alldeles för hårt åtsittande. Hur gör ni? Finns det mamma-långkalsonger???

• Svar på tråden Norrländskor - långkallingar i mammamodell
  • Marsfisken

Är också norrlänning och har faktiskt börjat fundera på det där jag också, så jag...
    *Puffar upp*

• turia

Jag har karlns..
    har sett att det finns tights för gravida men de värmer inte så värst säkert..
    Men snart kan jag nog inte ens ha karlns långkallingar...
    V 31

• Glad i hågen

Hm, här har vi en affärsidé tjejer! Ska vi börja lansera snygga och sköna mammalångkallingar?

Min killes är nog svårt att överta. dom är alldeles för långa, ha ha, vilken syn det skulle va.

Nä, man kanske får byta resår i dom man har... Det borde väl gå att sätta i en vidare?

• Elle83

Hejhej! Jag har en kompis som sa till mig att när det blir kallare och man måste ha långkallingar så är det bara att vända dem bak och fram!!*skratt* Kanske kan fungera i nödfall! *ler* Ha det så bra!*kramar*

• Fru Längtan

Det enda som går på mig nu är jazzbyxor för gravida. Annars så kan man sy egna om man är superhändig, finns mönster på biblioteket.

• myran73

Min sambo föreslog att jag skulle sy i kilar i mina långkallingar! Hade behövt det i helgen, fick då gå med dem nedhasade under magen... inte så bekvämt.

• Dinturiel

För mig funkar de vanliga långfilsingarna som jag "alltid haft" och jag är i v30. Har inga problem. Men det kanske beror lite på hur de ser ut. Kan förstå om det blir trångt när det är ett sånt där gummiband instucket i kanal. Mina är ribbstickade med ett brett resårband eller bredare ganska tunt gummiband som är fastsytt i kanten upptill. Sitter jättebekvämt under magen, över höften, och märker de knappt. Märket är Melissa, men de har ett par år på nacken.

• Nie

Angående långkalsonger och även strumpbyxor... Jag köpte ett par mammastrumpbyxor på H&M för nån vecka sen. De är ju totalt värdelösa! Vanliga strumpbyxor går ju längre upp på magen än vad dessa gjorde. Jag blev grymt besviken! Är det fler som råkat ut för samma sak?

/nie

• Nine

PoP ska visst ha långkallingar för gravida har jag hört! Randiga och fina

• Gravilda

Finns mamma-långisar på Polarn o Pyret (iaf i Luleå) och jag fullständigt ÄLSKAR dem!!! Sååå mjuka och sköna och mycket att dra upp över magen Tack och lov för att slippa hårda och otäcka resårer. Tyvärr lite dyra (295 kr vill jag minnas) men helt klart värda varenda krona. Jag bor i mina

• Mamba

vet att det finns tjocka strumpbyxor på HM för gravida magar. Alltså i tyg...

• SussEk

Tänker själv köpa ett par randiga långkallingar på PoP!!! Har sedan sån tur att mina överdragsbyxor har dragkedja och knappar istället för resår, så nu håller jag ihop dem med "vanthållare" (ni vet såna som man fäster barnens vantar i jackan med).
    Vet att Lindex och KappAhl har tjockare (bomull/ull) strumpbyxor i sina mammasortiment.

• Dusse

Ååååh, vad bra!!! Ska alltså gå och kolla på PoP. Jag har oxå gått och tänkt på hur jag ska lösa detta... Imorse när jag var ute med hunden och hade mina taaaajjjta underställsbrallor så fick jag så ont i magen till slut - inte bra - så jag måste kolla detta NU. Kanon, norrlandsbrudar!

• Kanina

Ang. strumpbyxorna från H&M. Jag köpte ett par lite varmare (nån tjockare bomullsvariant har jag för mig) inför hösten men de är ju jättestora! Benen är alldeles för långa och överdelen för magen är gigantisk. Inte så kul att ha under en klänning tex. när det sömmen bubblar och veckar sig på magen. Får nog använda dem som långkallingar i stället...

• tintin2

jag är i v. 31 och kan då ha mina vanliga långkalsonger.. dom går inte att dra över magen, men det behövs ju inte.. jag har dom under magen. så dom funkar å kommer nog å funka de sista veckorna också :)

• Eminor

Försvarets långkallingar, som man tex kan köpa på Överskottsbolaget ibland, är stora o funkar bra till mage. Sen är de iochförsig FRUKTANSVÄRT fula, fast det kan det kanske vara värt för att inte frysa...

Svar på tråden Norrländskor - långkallingar i mammamodell