Nu ser det ut att blåsa upp lite!
Har säkrat lite utomhus - har en massa byggsaker och pressening som kan flyga iväg, men nu hoppas jag att allt ska stanna på sin plats :)
Jag och Didrik ska träffa varsin kompis om en timme och prova på babyrytmik. Ska bli intressant att se vad Didrik tycker om det. Hemma gillar han i alla fall att dansa och sjunga och så.
Har inte köpt någon ny stol än, har inte haft tid. Men vi har bestämt oss för att köpa en 07:a Acta Graco Cosmic XTP så det är ingen brådska, vi får betala ord.pris för en sådan :) Ska bli av under helgen i alla fall. Sen hade min mamma (av misstag) sönder ena sidan på Didriks spjälsäng igår - när hon skulle höja kanten, fattar inte ens vad hon hade där att göra - men det blir en tur till IKEA och köpa en ny i alla fall... Typiskt. Det lär ju vara smockat med folk, lönehelg och allt...
Skrev i tidigare inlägg att närmaste Babyland ligger i Kundgens Kurva och så finns det en jättefin butik i Haninge. Dit brukar jag åka, inte lika mycket folk där.
Oj, jag har ingen aning om hur BVC i Huddinge är. Vi tillhör ju Stuvsta så vi går på Stuvsta BVC och jag har varit nöjd hittills i alla fall. Vi har en urgullig sköterska. Läkaren är väl sådär som person, men än så länge har jag inte haft något att anmärka på hans kompetens...
Vårt hus är en souterrängvilla byggd 1962-63 av paret som sålde till oss :) Så vi är ägare nr 2! Lite ovanligt. Huset var älskat och väl omhändertaget så det fanns verkligen inget att anmärka på. Men det var såklart gammal inredning och gamla ytskick. Vi har renoverat från grunden i etapper, dvs lagt in helt nya golv, satt upp nya väggar, nya tak, ny el, nya vattendragningar, ny panna. Elementen är väl det som vi behållit :)
Totalt är huset på ca 200 kvm, men 130 boyta och 70 biyta iom att det är souterräng.
Totalt har vi 4 rum, vardagsrum, kök, 2 badrum, 1 wc, bastu, garage och tvättstuga.
När vi är klara med kök/vardagsrumsrenoveringen är hela övre plan omgjort. På nedre plan har vi gjort iordning de två rummen som är arbetsrum och tvrum, garaget fick en upprustning, liksom tvättstugan. Men nu gör vi om lite i tvättstugan igen eftersom vi köpt ett torkskåp så möbleringen måste ändras lite och då får vi även sätta nytt kakel ovanför arbetsbänken. Så småningom kommer tvättstugan göras om igen när vi tar tag i resten av nedervåningen. Vi vill ha in golvvärme i hall, badrum, wc och tvättstuga och måste då bila upp hela plattan, isolera, lägga ner slang och gjuta igen. Världens jobb, så det tar vi i ett svep om ett par år - för det kostar en slant med betong ;)
Har lite bilder på hemsidan och så bloggar jag om min inredning om du vill kika...
web.telia.com/~u87753007/familjen_jonsson_westoo/
www.forenkladittliv.blogspot.com/
Måste plocka ihop alla saker nu så vi kan åka i tid...