• Kängu

Good Night Sleep Tight...av Kim West

Hej!
    Någon som läst eller känner till hennes sömnmetoder?

• Svar på tråden Good Night Sleep Tight...av Kim West
  • Smyckis

såg lite på doktor Phil i dag och då var hon med!

metoden till en 10-månaders var att under natten sitta intill sängen när bebisen vaknade och försöka lugna honom med ord, smekningar och sång! Skriker han mkt så ta upp och lugna honom men ge ingen mat och lägg honom innan han somnat! Detta göra man 3 nätter! De följande 3 nätter så ska man sitta vid dörren och bara prata med bebisen när den vaknar ..tala om att allt är bra och att mamma sitter här!Skrker bebisen så ta upp den..lägg den när bebisen är lugn igen och innan den somnat! resten av dagarna ska det räcka att man stoppar huvudet innanför dörren och prata om att allt är bra och att det är dags att sova!

Enligt eftersnacket skulle detta funka på 7-10 dagar!

jag hoppas inte att jag glömt något! Såg att boken finns på adlibris.com för 118 kr den heter Good night, sleep tight! Finns dock bara på engelska!

Hoppas att det kan hjälpa dig..ska själv testa denna till min 4 månaders kille! Vi kan ju stödja varandra om du vill!

kram

• MajaVira

Har inte hört talas om denna bok tidigare, men har precis beställt den från adlibris. Om vi inte får ordning på sömnen för vår 8-månaders son snart så bryter jag ihop...

• Smyckis

idag så fick min kille mat och jag la honom efter amningen..han var vaken när jag la honom...lamin hand på hans mage och sa. Gonatt! Nu e det dags att sova! Gick ut och han sov ca en kvart! Gick in då han skrek och försökte lugna honom..gick inte utan jag fick ta upp honom...när han var lugn så la jag honom igen och sjöng lite grann och gav honom nappen.... han somnade igen! så nu får vi se hur det går

• Smyckis

kan tillägga att han spottade ut nappen efter 1 min..och då tog jag bort den...så han somnade inte med nappen i munnen!

det finns en sida som hon har...som heter sleeplady.com

där finns en massa artiklar som man kan läsa och få lite tips om hur man ska göra...denna sida är på engelska!

• LillaLulla

Ungefär som AW, då. Bortsett från det där med att ta upp.

Svar på tråden Good Night Sleep Tight...av Kim West