Hur mycket tjänar ni som är undersköterskor?
Undrar hur mycket man tjänar i timmen som undersköterska?
Undrar hur mycket man tjänar i timmen som undersköterska?
Ingen aning. Jag tjänar 18500/månad, plus OB-tillägg som brukar landa på mellan 1000 och 2000 kr.
Iors syster:
Okej, är det före eller efter skatt, om man får fråga?
--
Finns det någon sida där man kan kolla upp vad man bör tjänar som undersköterska per timma?
det låter som före skatt... där jag jobbar tjänar usk mellan 14000 o 18500 i månaden på en heltidstjänst. plus ob. före skatt.
Jag är alldeles nyutbildad usk, färdig för en månad sen. Jag har 92.42kr i timmen vilket blir 15.250kr i månaden för en heltidstjänst...före skatt alltså.
jag har en termin kvar i plugget innan jag e uska men jag har börjat jobba på hemtjänsten där jag bor och fick 105 kr i timmen och sen tillkommer sem.ers. och ob ! bra tycker jag att det var eftersom jag inte har så mycket praktiskt erfarenhet !
Min syster är undersköterska och har jobbat i 22 år och hon har 18500 i grindlön, och till det kommer ob-tillägg. Allt före skatt. Jag tycker det är dåligt betalt.
När jag jobbade på sahlgrenska så tjänade jag 14000 + ob ca 1500. Skitlön! Ändå hade jag väldigt mycket ansvar.
Tjänar 18100/mån i grundlön. Sen tillkommer ob.
Jobbar i hemsjukvården.
Jag glömde skriva att ob tillkommer, men det var kanske självklart iofs
När jag jobbade för 2 år sedan så tjänade jag 14500 i månaden före skatt och sen tillkom ju O.B:n oxå.
Jag går på timmar och tjänar 85 i timmen, har då ingen utbildning eller likn. Sen tillkommer ju ob på kvällar och helger...
Arbetar inom landstinget och tjänar 15500 före skatt + ob. Har jobbat som uska i tre år.
Skitlön, men jätteroligt jobb.
jag jobbar på timmar och tjänar 92:-/timmen
Runt 15.000 plus OB hade jag när jag jobbade heltid.
Jag jobbar som enhetschef inom äldreomsorgen i Växjö här betalar vi undersköterskor 93,94:- i timmen!
18.200 i månaden plus ob.
när jag var timmis hade jag 130 kr i timmen på ett bemanningsföretag, och på mitt nuvarande 120 kr i timmen när jag var timmis och gick in på fast rad och tjänst, men det var för 3 år sedan.