• fantasy

    vad äter en skata?

    har hittat en skadad skata som inte kan flyga (ena vingen hänger, har ett sår på undersidan) men är i övrigt helt pigg.

    vad förutom kattmat kan man ge en skata? någon som vårdat en skata ?

  • Svar på tråden vad äter en skata?
  • Danbala

    Senast jag såg en skata äta något så var det en stor tjusig skata som slog en liten småfågel, faktiskt.

    Men det är ju inte så praktiskt...


    [...fnord...]
  • fantasy

    nja.. tror jag avstår att fånga småfåglar faktist, och mask och sånt får man ju inte tag i i all evighet.., synd att skator inte prioriteras av veterinärer, iof finns det gott om dom men jag ville inte se denna fågel bli kattmat

  • mysan82

    här äter skatorna potatis, makaroner kattmat ja det mesta egentligen.

  • fantasy

    *springer iväg och gräver i kylen*

    vill minnas att dom faktist äter det mesta..

  • fantasy

    tack för länken, typiskt bara att det inte finns någon i umeå.. men man kan juu ringa och rådfråga lite ändå!

  • Flydragon

    Ja det är ju bra att kunna prata med någon som vet vad man ska göra, kanske den personen känner någon annan nära dig


    Ha ett skönt grönt liv!
  • marina81

    skator äter nog allt, de äter ju sopor så


    it's a great big white world and we are drained of our colours
  • nojjan

    Ja, skator äter allt! Här hemma kan man inte ställa soppåsen utanför dörren i 5 sek förrens hela är sönderhackad!


    Nu har min mage varit tom alldeles förlänge!
  • norgesessan

    ja, sopor skulle jag skirva med fast detär nog inte den besta maten..Får man ta hand om skadade fåglar? jag menar man inte får det, men det gäller kanske bara vissa djur.

  • giz den allsmäktige

    sätt den i soppåsen så fixar den det själv å du kommer ha betydligt mindre sopor att gå ut med men betydligt mer på golvet

Svar på tråden vad äter en skata?