• knossan78

Viftar med armar och ben på nätterna ?!

Måste bara fråga om någon varit med om samma sak. Känns som en dum fråga men.....

Min dotter är 9 veckor. Hon brukar somna ungefär vid 22 tiden och sedan vakna och vara hungrig vid 4 tiden. Jag ligger ner och ammar henne. Men efter att hon har ätit sitt nattmål kan hon inte komma till ro riktigt. Hon blundar men ligger och viftar med armarna och benen och vänder på huvudet och i bland låter hon lite stånkande. Verkar inte som att det är magont. I natt vaknade hon och åt redan vid 2 och sedan dess fram till kl 8 har hon legat och viftat.

Varför gör dom så ?

• Svar på tråden Viftar med armar och ben på nätterna ?!
  • Dartmamma

bra fråga...min son gör med det

• Rååsa Smurfen

kanske dom vill bajsa men inget kommer så gör min lilla tjej är orolig o rör på sig o stånka
    när hon försöker att bajsa i bland blir det dock lite fis bara

• staff

vi har det likadant här hemma, det stånkas men han sover gott:)

• Joppjopp

Precis samma med min 5 mån. Tror att det är luft i magen... men vet inte. Han ligger och sprattlar, stönar och låter. Det kommer ofta ca 5 tim efter han somnat efter sin mat. Ex äter kl 20.00 och somnar efter, vaknar ca 01-02 och äter... börjar sprattla igen ca 06-07 men utan att vakna liksom.

Vad gör ni som har detta?

• AL79

Min son gör samma. Jag sover med öronproppar

• Vädtkustmamma

Min dotter gör likadant. Hon tar i så mycket att hon väcker sig själv. Vi har märkt att om vi lägger ner hennes armar på bröstet eller under täcket och pratar lugnt med henne eller smeker henne lugnt över huvudet så somnar hon om. Det finns även nåt som heter SwaddleMe, en filt som man sveper in barnet i så att det inte "kan" fäkta. Det ska påminna om livmodern och gör barnet lugnt. Har beställt en sån och har vänner som har en som säger att det funkar jättebra!

• xandra84

jag har hört det att när barnet håller på att somna in och ligger på rygg så vaknar dom till när deras muskler slappnar av...min dotter gjorde så hela tiden tills vi la henne på mage...hon väckte sig själv....=(

• knossan78

Ja det är ju hel märkligt. Kanske skulle prova med öronproppar för jag vaknar av att hon viftar medans min man sover gott. I natt låg hon jämte oss och då låg jag och höll om henne och då viftade hon lite mindre. Ska prova att lägga hennes händer under filten i natt.

• hacke

min tös som är 4 mån har hållit på likadant i en månad nu! förut åt hon alltid första nattmålet vid 3 och sedan ca 6.30 och sov hela tiden gott gärna fram till 10. nu äter hon 1 och sedan 2.30 och kl 4 sätter hon igång med viftande och krängande och vevar vilt i sängen. hon är inte hungrig för hon tar inte bröstet. jag har försökt bytt på henne för att se om hon var blöt men det gjorde ingen skillnad.och hon har inte ont i magen för vaknar hon är hon glad som en lärka, det verkar dock som hon har gaser för hon släpper luft ibland. sedan vevar hon runt fram till hon vaknar på riktigt, och jag har ett helsicke att sova för hon ligget brevid mig. någon som har en idè om varför detta dyker upp.man kan nästan ställa klockan efter henne.trött

• Stiina

Här har jag en sprattlare till. Vet inte varför, men dottern var likadan.

Svar på tråden Viftar med armar och ben på nätterna ?!