• mimmi1

Marimekko vaxduk...??

Hej hej..
    Mitt första fråga här!
    Jag älskar att pyssla och renovera i mitt lilla pepparkakshus, och nu har turen kommit till mitt kök!
    Min fråga är alltså var jag kan hitta Marimekkos unikko mönster (svarta!!) i vaxduk??
    Har hittat det gula, röda o blåa men inte det svarta!
    Någon som vet?
    Alternativt vanlig vit vaxduk får duga, men hittar inte det iheller...such..
    Praktiskt vore om det fanns att köpa via internet men annars i Malmö, Lund och tom i Helsingborgsområdet..
    Tack på förhand!//Mimmis

• Svar på tråden Marimekko vaxduk...??
  • Bebbin

Åhlen city på Södergatan i Malmö har den! Är inte helt säker men nästan på att även Cervera på Södra Förstadsgatan har den. Nu ska vi se...har jag sett den någon annan stans'?? Jo, Marimekko har ju en egen liten butik i Malmö på Baltzargatan, där har dom säkert den. Och mitt emot den ligger Charlotte trend som också har mycket i den serien, vet inte om de har vaxduken men man kan ju ringa och fråga!

lycka till!

• mimmi1

Hej hej!
    Åååhh vad glad jag blir att nå´n svarat!*hihi*

Marie IE B - Jo där har jag letat.. Tusen Tack annars för länken!!

Bebbin - Du är en ängel!!! (Misstänkte att Malmö borde krylla av bra Marimekko-nästen att frossa i) Mitt kök kommer att bli såå fint! Tusen tusen Tack!!

Ska lägga in lite bilder sen när allt är klart o kameran fixad

Kram på Er!//mimmis

• Bebbin

Låter bra! Bilder vill vi se!

Är själv sugen på vaxduken! Funderar på att gå och inhandla en sådan snart..

Var och tittade på en lampskärm i det svarta tyget idag. I Marimekko-affären som jag nämde. Vill ha allt, blir helt tokig när jag går in där! Finns så mycket fint!!

• mimmi1

ja lampan är sååå fiiiiin!!! Vill också ha!!
    Hur blir det, ska du köpa vaxduken?
    Ska troligtvis ner till Malmö nästa vecka och shoppa loss..längtar!

Ha de//Mimmis

• Bebbin

Kan inte motstå, den är ju både fin och praktisk! Ska nog handla både lampa och duk så fort jag har blivit frisk. Ligger hemma med världens förkylning... Klättrar på väggarna och har nog läst varenda inredningstidning nu. Gud, vad jag är sugen på att shoppa!!!

Svar på tråden Marimekko vaxduk...??