• hidden angel

svamp på kroppen?

någon som har haft en svampbakterie på kroppen??
    Jag var hos nån hudterapeft eller vad det heter för att göra ansiktsbehandling. hon såg då mina "eksem" på armar, händer o bröst och sa att det förmodligen var en svampinfektion. Jag har aldrig hört talas om att man kan ha det så. någon som haft det? ska jag gå till min husläkare, eller till hudläkare???

• Svar på tråden svamp på kroppen?
  • Mollie

Min kompis har det under bysten. Hon har varit till hudläkare och fått en salva...

M.

• hidden angel

men hur ser det ut då? jag har såååå mycket!!! ska man först gå till sin vanlia doktor?

• Mollie

Jag har inte sett det, men det kanske är lönt att ringa hud på en gång om du har mycket...
    Kliar det och du har besvär eller?

M.

• hidden angel

ja, det kliar massor, framför allt när jag e nyduschad. inget hjälper.. har testat kortison, annat klådlindrand odyl... så jag antar att det kan va svamp

• Mollie

Ja, men då ska du nog ringa hud redan i morgon tycker jag!!

M.

• Monica H

Jag hade det en gång för länge sen. Små bruna fläckar på bröstet. Fick utskrivet något som heter fungoral eller något sånt. Fungerade som en tvål smörj in vänta skölj av. Tror även att det finns att köpa receptfritt idag.
    Hoppas det går bort

• ålänningen

Men svampmedel finns ju receptfritt på apoteket. Du måste inte slösa tid och pengar på läkarbesök.

• Karin A

Hej! Jag hade en sorts svamp på kroppen som orsakades av socker
    (jätte konstigt, jag vet) det var som torra partier som kliade!
    Fick dra ner på socker och så fick jag fick en tvål av min läkare som man egentligen hade till att bota jätte svår mjäll!
    Det fungerade! Har inte haft nå besvär efter det!

Lycka till!! Kram // Karin

• Helajni

Men om man inte VET vad det är så ska man inte behandla själv = inte slöseri att gå till läkare o få en riktig diagnos.

Svar på tråden svamp på kroppen?