• mmlr

Andra missfallet på fyra månader

Allt känns såå hopplöst! Tårarna sprutar och livet känns så orättvist! Jag fick i förrgår mitt andra mf på fyra månader. Jag har inga barn sedan innan. Jag är nu så rädd för att jag inte kan få barn! Jag vet att jag kan bli gravid, och lätt har det varit dessutom, men varför stannar de inte?! Jag är rädd för ett tredje, och rädslan är för att få konstaterat att det är fel på någon av oss.. Om jag blir gravid igen, hur ska man kunna vara lycklig i all oron? Tårarna sprutar..
    Är det ngn som kanske har ngn solskens historia att berätta? Någon som vet hur stor risken är att man får ett tredje missfall?

• Svar på tråden Andra missfallet på fyra månader
  • Sunflower

Jag fick två missfall på 3 månader. Sen dröjde det 9 månader innan jag blev gravid igen, och fick behålla det. Min dotter är nu 2 år, och jag är nu gravid igen.

Vet att det är jättejobbigt för dig. Hoppas att du får behålla nästa graviditet. *kram*

• mmlr

Sunflower: Tack för din historia!

• Mirre74

Just nu pågår mitt tredje missfall... Min man och jag har försökt i mer än 5 år.
    Jag vet precis hur det känns. Det påverkar mig både fysiskt och psykiskt...Jag har ont, gråter floder och har mycket ilska. Jag gråter och svär samtidigt. Vet inte varför.... kanske för att jag tycker att har en sån otur att både ha det svårt att bli gravid och att jag får missfall.
    Men så är det. Det är bara att ta ny tag. Först behöver vi bara sörja lite... och sen fortsätta...
    Jag beklagar verkligen ditt missfall.
    Hoppas du känner dig stark igen och börjar om!
    Kram!

Svar på tråden Andra missfallet på fyra månader