Hur bra är reima???
Har varit och fått låna hem en reima höst/vår overall den kostar 990 kr.....
Är i valet och kvalet om den är värd pengarna och är den verkligen så bra??????
Har varit och fått låna hem en reima höst/vår overall den kostar 990 kr.....
Är i valet och kvalet om den är värd pengarna och är den verkligen så bra??????
Jaaa... kanonbra!!
Nån mer????
Jag har enbart hört positivt om den Har själv köpt en begagnad inför vintern, men har ingen erfarenhet ännu.
Har bestämt mig för att köpa den så får jag väl se hur bra den är ;-D har en begagnad som tyvärr gjort sitt för den är INTE vattentät längre.....
Det finns olika reima-overaller. Den "billigaste" heter reima buller och bång. Det är inte lika vattentät som den dyrare varianten som heter reima tec. jag hade reima tec-termobyxor till min tjej förra året och de var helt suveräna.
Nu har jag köpt overallen det är en reima tec så nu får jag se om den verkligen är så bra som hon sa i affären.....
Har en Reima Tec. och den är SUPERBRA! Men däremot Reima vantarne är skitdäliga Gick sönder och var jättekalla! Hon var ständigt iskall om händerna. Köpte istället Hestra och de var verkligen jättebra
hur bra kan det vara att köpa en overall som inte går att köra i varken torkskåp eller torktumlare. mina barn har haft overaller från h&m och de har varit jättebra.
Pyret78 - Tja, jag tycker att mina vattentäta kläder (bla en reimatecjacka) är jättebra och jag har aldrig behövt köra dem i torkskåp eftersom de inte blir blöta igenom.
Pyret78 -Har haft termobyxor till min tjej. De var kanon och när de blev smutsiga så var det vara att ta en trasa och torka av dem. Och precis som Knyttet säger så bli de inte blöta rakt igenom och man behöver inte hänga dem i torkskåp. Har haft barn på jobbet (jobbar på förskola) som haft overaller från tex HM, kappahl, lindex som behövt två overaller för att kunna byta när det ena overallen blivit blöt och då blir det ju lika dyrt som att köpa en lite dyrare och bättre overall.
Jag har jobbat på förskolan och Reima tec är oslagbara. Jobbade med barn mellan 1 och 3 år som sitter mycket. En Reima tec overall och Eccos gore tex är helt otroligt. Hade en kille på min avdelning som satt I en vattenpöl i över en timma och när vi kom in var han torr men de som inte suttit i vattnet var blöta. Men som sagt torkskåp och tumlare förstör dem fort!
hej
Men årets modeller går ju och trorktumla
Enligt mig är dom inte så bra att dom är värda 1900kr. Du kan löpa många bra overaller för det priset.
Vi köpte en Reima tec förra vintern och den var jättebra. Fanns aldrig något behov att torktumla den. Den kosta ca. 1300 kr.
Där vi bor får man betala 1890 kr för en Reima, fast dom kanske är ovanligt dyra här?
Vi har en höstoverall till Tilde. Hon hasar runt på mage ute i den och är aldrig blöt eller kall. Får se hur det blir när hon har den i vår och kanske går.
Vår dotter hade en reima i vintras och vi har ingenting att klaga på i alla fall. Men hon var bara ett år då och lite till och röjde väl inte allt för mycket precis.