Vad kostar det att göra en tatuering. Härnösand el. Umeå?
Hej!!
Tänkte ge bort en tatuering i julkklapp och funderar nu över vad det kan röra sig om för priser??
Ngn som vet?
Kramar Martina
Hej!!
Tänkte ge bort en tatuering i julkklapp och funderar nu över vad det kan röra sig om för priser??
Ngn som vet?
Kramar Martina
Standard är ca 1000kr/timme oftast blir det endå billigare än så.
Men storleken på tatueringen har inte den ngn betydelse?
Någon felr som vill svara!
Det beror ju helt på storlek, hur avancerad, mängden olika färger och liknande, jag gjorde en för 10 år sedan i Umeå, betalade 600 och den är inte speciellt stor. Nu fick jag specialpris eftersom jag gjorde den på mässa inför publik.
Jo hur stor den är spelar ju roll efterssom det tar längre tid desto större o mer anvancerad den är.
Därför skrev jag att tim-priset ligger runt 1000kr. Men det varirar mellan tatuerare.
Ska du göra något väldigt stort blir det oftast billigare /h också. Med väldigt stort menar jag typ en hel arm
de flesta tatuerare har ett grundpris som man får betala även om det är en liten tatuering som går fort, oftast kring 500-600 kr eftersom färg och sånt kostar och de sk tjäna på det, oc sen som sagt omkring 1000 i timpris
Jag gjorde en tatuering i sundsvall i vintras. Det är som en blomranka runt överarmen och jag fick betala 2200 kr.