Tycker du om brunkål?
jag gör
jag gör
Löv it! Kål i alla de former är en av mina favoritsaker med julen :) Brunkål, rödkål, brysselkål, surkål - mmmmmmm!! Grönkål har jag ännu inte provat, men första bästa chans jag får...!
har ingen aning!
Ohh allt detta prat om mat och julen får mig att riktigt längta dit Hoppas tiden går fort till julen är här
oo surkål har jag aldrig vågat prova
nej
mm jag har osså jullängtan haha sitter här o tänker på allt mysigt som kommer med julen
Ja det gör jag! Gillar i stort sett all kål
Nej!
Men det luktar "gott" under julen.
Gillar skarpt. Men grönkål är snäppet bättre...
Nej (trots att jag är skåning av födsel och ohejdad vana)
Utan brunkål finns det inget julbord
Jag fick mormors recept ett år då jag inte skulle komma hem runt jul (annars har mormor brukat göra brunkål i så god tid att jag har kunnat få en påse sista gången jag varit hemma före jul). Hemligheten är rivet äpple i kålen!
ja det är så gott!!♥
Oja. Fast rödkålen är godare!
Gott
Röd kål och grön kål är gott oxå
Nej
Jag saknar "Vet inte" som alternativ!
Vet inte ens hur brunkål ser ut! Däremot gillar jag rödkål och surkål.
brukar inte ha det på julbordet, vart med en gång då pappa hade det, men då var jag för mätt för att prova. så jag har ingen aning om jag gilar det.
Nämen usch, det har jag aldrig kunnat med att äta. Och numera tål jag inte lukten heller, inte sen jag var gravid, illamående och känslig och maken gjorde brunkål och jag kräktes...
Ni som inte ännu vågat er på surkål: Gör det!!! Jättegott till all den feta julmaten. Jag föredrar den ostuvad och knaprig, men tycker man att det blir för skarpt kan man ju stuva den lite lätt med kummin...