Nån mer som tappar mycket hår i början av graviditeten
Har tappat mycket hår nu i början av graviditeten, när kommer det att minska är v 17 nu!
Har tappat mycket hår nu i början av graviditeten, när kommer det att minska är v 17 nu!
inte under graviditeten, men efter. För mig var det vitaminbrist. Åt multivitamin efter det och håret kom tillbaka.
tappar hår som in i just nu... är i vecka 23.. men det kan nog stämma att det är något med vitaminbrist att göra..
Jag tappade jätte mycket hår runt de veckorna du är i nu. Går in i v.25 på lördag och har nu nästan slutat att tappa hår helt. Så det går nog över. Blev nästan rädd att bli skallig där ett tag .
Min hårfrisörska sa till mig att jag skulle få ett riktigt trollhår för undre graviditeten brujar man inte tappa de hår som man tappar i vanliga fall. Sen faller allt av när man ammar... Det är nog lite skrock det där. Jag tappar massor av hår men det gör jag varje höst så det är normalt även om det ser sjukt ut... Är i v21.
Prova med vitaminer. Det kan ju vara nån sorts brist. Prova kan man ju alltid. Lycka till!
Under förra graviditeten tappade jag säkert hälften av mitt hår (garanterat utan att ha vitaminbrist, "det var bara dags", trodde frissan), tror det avtog i tredje trimestern. Däremot tappade jag inte under amningen, så det finns i alla fall lite rättvisa i världen. Och ja, allt kom tillbaka.
Har inte tappat ett hårstrå sedan jag blev gravid (nästan då förstås)! Inget lossnar, inte ens på morgonen eller efter hårtvätt. Märkligt. Men så trillar väl allt av sedan då efter förlossningen...
när man väntar barn gör ett ämne i kroppen att man inte ska tappa hår på samma sätt som innan. Hårstråna stannar kvar på huvudet, vet inte vilken vecka detta inträffar men troligtvis senare i graviditeten! Sen när man börjar amma så börjar man tappa hår igen som vanligt, då blir ofta många helt nojjiga eftersom dom tror dom tappar massa hår men det är ju pga man har vant av sig att inte tappa hår i ngra månader!
jag är också i v.17 o mitt bara faller av stora tussar!! man ska ju tappa MINDRE hår när man är gravid!!!!
känns bra att man inte är ensam iallafall !!! Det värkar vara ganska vanligt att tappa hår oxå!!
Jag tappade otroligt mycket hår mellan veckorna 15-20 eller nåt sånt. Men nu (vecka 25) tappar jag otroligt lite, nästan ingenting alls.
Oftast är håravfall i graviditetetn hormonbetingat. Även vid amning kan man tappa mycket hår.
Jag har tappat massor med hår hela graviditeten, är i vecka 32 nu. Har ätit mitt val kvinna i flera år innan jag blev gravid och nu under graviditeten så det är inte vitaminbrist för min del iallafall.
Va till frissan igår och sa att jag är rädd att bli "flintskallig". Ska man inte få tjockt böljande hår när man är gravid?!? (är i v 12) Då sa hon att en del tappar hår under grav, andra gör det när dom ammar. Men hennes tipa var iallafall b-vitaminer.
Lycka till!
Så om man tappar mycket hår under graviditeten, tappar man då inget efteråt? Eller tappar man lika mycket efter? Det kanske är olika för alla!!
Sweetie...jag vet inte om nån läste mitt inlägg!??? Men om man inte tappar så mycket hår innan BF o sen tappar som vanligt när man ammar så beror detta på att man bli lite små lurad av kroppen! Alltså man tror att man tappar massa hår men egentligen tappar man så mycket man ska! Sååå, japp alla e olika...
kanske inte i början..men 4 månader efter!!! HARREGUUU...trodde jag skulle bli en conehead...varje borst tag tog med sig halva kalufsen...lika dant med duschen...gubben slet upp en stoooor härva med hår ur avloppet
..jag ringde MVC...trodde det va fel på mig
jag tappar oxå en massa hår är i v 15. Fortsätter de i en här takten kommer jag bli flintis.
mitt hår har oxå blivit mycket tunnare, det är min andra graviditet nu så det har fortfarande inte hunit bli bra efter första graviditeten. Fast under min första graviditet tappade jag nästan inget hår alls allt kom efter och nu tappar jag jätte mycket hår under graviditeten. Hopps då att det inte faller av lika mycket efteråt!!!