Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Splach

Ang äggdonation..

Hejsan, jag har funderat på att donera ägg men måste fylla 20år först, vilket betyder att det är nästan 2år kvar tills jag får göra det..

I vilket fall som helst så skickade jag efter lite information om äggdonation, och fick idag hem lite häften mm med information i, jag har läst igenom allt och hittade det mesta jag ville veta, men en sak jag inte hittade var en av dom saker jag helst ville veta..
    Jag har nämligen hört att man inte får donera ägg om man har några ärftliga "fel"

Vilket jag har, jag har två saker som "kan" vara ärftliga, men är det inte till 100%
    Det är inga allvarliga saker, utan det är Dyslexi och allergi mot getingar och bin..
    Undrar om man får donera ägg fast man har dessa "fel" ?

• Svar på tråden Ang äggdonation..
  • Turbon

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga men jag vill bara säga att det är underbart att det finns människor som vill hjälpa till och donera ägg till de som av olika anledningar behöver det!

• Ammi1970

En fråga har du barn splach??

För det ser dom helst att man har innan man kan donera ägg....

Men en guldram för att du bara tänker tanken,,,UNDERBART....

• Splach

Ammi1970..

Ja jag har en dotter på 1år..

Och till din följdfråga du säkert ställer i ditt huvud

Nej jag viste inte att jag var gravid, åt p-piller och hade mens som vanligt, fick reda på det i vecka 14..

Däremot är jag nu gravid igen, och detta är planerat sen ska vi inte ha några fler barn, så tänkte göra lite nytta med mina överflödsägg..

Hoppas på att jag får donerna tidigare än 20år eftersom jag trots allt redan fått mina barn, och är nöjd mm..

• Ammi1970

Oki

Ja jag ger dig en guldram...

Väntan är lång som mottagare med...jag väntar nu allt annat funkar "bara" donatorn som saknas....

• Minisen

Hallå Splach! Jag har just fått ägg donerade till mig från min älskade syster som har både dyselexi och allergier, det var inga problem att donera iaf. Hon har desutom inga barn, de säger bera att man HELST ska ha fött egna barn... Angående åldern vet jag inte, värt ett försök! Ring och fråga vet jag... däremot måste du ju vänta en tid efter din egen Baby är född... han/hon behöver ju all din kraft ju

• Minisen

Hoppsan jag skickade innan jag var klar:)
    Lycka till med både barn och donations planer!!
    Stor kram M

Svar på tråden Ang äggdonation..