• Turfen

Någon som har en Dansk svensk Gårdshund

Hej!
    Vi funderar på att skaffa en till vovvsing, å då har jag fastnat för Dansk svensk Gårdshund...
    Jag har aldrig träffat någon utan bara läst å verkar passa oss perfekt då vi bor på en stor gård.
    Skulle vara kul å få lite mer "personliga" fakta om dom
    Vet ni någon bra uppfödare så tipsa mig gäääärna..
    Hej hopp

• Svar på tråden Någon som har en Dansk svensk Gårdshund
  • Sommaren22juni1979

Vet bara att de är goa som fan.. ;)=

Min längtan efter en liten är STOR
  • Gloire de Dijon

Vi har en!

Något särskilt du undrar över?

• Turfen

Oj vad kul! Finns det nå terrier i dom, lite tveksam till intensiva terrier

• Gloire de Dijon

De har en del gemensamma genetiska anlag med terrier, men mest släkt är de med pinscher. Gårdshundar är sällan skälliga som ju terrier ofta är men intensiv - ja, det är vår åtminstone.

• Multivitamin

sällan skälliga?? min mammas kompis har 2st och dom skäller o står i, fångar råttor o grejer.. helt tokiga, dom har bra stam och hon avlar på dem..

• Turfen

Vi har en Rhodesian Ridgeback(coooool) å skulle vara roligt med en vovve med lite mer fart i dp vi är ute på mycke hyss.

• Gloire de Dijon

Multivitamin:

Hehe, jag har väl haft tur då. Inte fångar han råttor heller (men han kan stolt bära in möss som katten fångat och dumpat vid trappan).

• Multivitamin

Gloire de Dijon

på tal om möss o katter så älskade min förra shetlandsheepdog "dvärg collie" vår katt då hon tog hem stora råttor och orka bara käka upp halva, sen kom min hund och tog allt som va kvarlämnat, ja va helt förstörd! vilken äckel hund man hade..

Svar på tråden Någon som har en Dansk svensk Gårdshund