Flyga med bihåleinflammtion?
Hej,
Någon som har flugit med bihåleinflammation? Fick mediciner idag och ska flyga på söndag. LÄkaren sa att det kanske inte är en så bra ide. Erfarenheter???
Hej,
Någon som har flugit med bihåleinflammation? Fick mediciner idag och ska flyga på söndag. LÄkaren sa att det kanske inte är en så bra ide. Erfarenheter???
Jag har inte flugit med bihåleinflammation, dock kraftig förkylning och det var verkligen inte roligt. Trycket som blir när man flyger gjorde att jag fick fruktansvärt ont i öronen och bilhålerna. De ska väl fungera lite som tryckutjämnare om man inte är täppt vill säga.
Ta med nässpray så att det blir lite "friare" i gångarna iaf.
Men, det gjorde bara ont när vi steg och landade. Fast det tar ju ett tag.
jag flög till Thailand!!! iofs hade jag ätit PC i 7dgr men hade ff besvär. åt rinexin+cortison förutom näsdroppar o PC. Rinexin är kanon, kan du inte be om få det utskrivet?? annars prova Sinova som är ett naturläkemedel men finns även på apotek, de på apoteket rådde mig att ta det o det kanske har effekt, vet ej då jag tar rinexin oxå.
lycka till!
/P
Är smärtan helt olidlig? Någon som vet?
Jag har flugit med bihåleinflammation. Helt ärligt så kändes det som att mitt huvud höll på att explodera när vi gick ner för landning. Det är inget jag skulle rekommendera någon att göra, men måste man så måste man. Vet man dessutom om att det kommer att göra fruktansvärt ont så är man i alla fall förberedd.
Det är också olika, ibland när jag har flugit och bara varit lite täppt i näsan har det gjort olidligt ont, medan andra gånger när jag varit mer täppt har det gått bättre. Det beror på hur fort piloten tar ner planet.
Ta alla mediciner du kan och snyt dig, ta nässpray och snyt dig igen när det säger att ni ska gå ner för landning och sätta på er säkerheltsbältet.
Kan man ta nån värkmedicin? Känns det även under flygningen? Hurdan smärta är et, mår man illa??
Varje gång jag får bihåleinfllammation så får jag antibiotika som oftast gör att jag blir smärtfri ganska snabbt. Men jag får äen Rinexin som är avsvällande och en näspray som heter Nasonex. För smärtstillande syfte är 2st panodil och en Ipren (samtidigt) jätte bra! funkar perfekt! Läkarens tips!
Lycka till!
Tack! Känns som att jag verkligen måste åka på denna resa, första resan med nya jobbet! men vill ju inte sitta och skrika rakt ut i 3.5 timmar heller...
Jag flög från Latinamerika till Sverige med obehandlad bihåleinflammation och det var ganska olidligt. Det kändes som att huvudet skulle explodera och jag ville bara av planet. Men med medicinering så tror jag nog att det går bättre och jag skulle antagligen inte avstå från att flyga. Hoppas du mår bättre snart!
Jag tycker du ska flyga! D klarar du med antibiotika o värktabletter! Ha en trevlig resa!
För mig har det inte gjort ont när vi är uppe i luften och flyger, utan det är just när de börjar gå ner för landning. Typ de sista 10-15 minuterna av flygningen.
Det är svårt att förklara hur det känns men min tanke var att nu exploderar mitt huvud. Det blir ett sådant himla tryck, både i öronen och i resten av huvudet att det faktiskt är näst intill olidligt. Men det beror som sagt också lite på piloten, hur sakta han går ner och dels även vädret. Är det blåsigt och planet går ner snabbt ibland, för att studsa upp igen, då blir det ännu värre.
Själv så har jag oerhörda smärtor vid flygning utan att ha bihåleinflammation. Är döv 1-2 dar efter en flygning, så jag skulle aldrig flyga med bihåleinflammation.
Jag har bara på ena sidan, kanske det inte är lika jobbigt då?
Ha ha ha näe det kanske är hälften så jobbigt bara
Nej, men helt ärligt så gör det jätteont, men eftersom du har fått tabletter så kommer de ju att underlätta och det verkar som att du verkligen vill åka så jag hade åkt om jag var du. Ställ bara in dig på att det kommer att göra fördjävligt ont så blir du antingen positivt överaskad eller så blir det som du tänkt dig.
Ja det är nog bara att gilla läget. Jag ska på koll till en läkare imorgon, så då kan jag ju fråga lite mera om värkmedicin och tips. Kan man inte bara söva ner mig inför flygningen?? :)