• Bambi24

Bebis som ligger högt och är rörlig (v 38) ??

Var till min BM imorse för en vanlig koll..hon kände efter hur bebis låg och sa då att bebben fortfarande ligger väldigt högt upp och är rörlig (i v 38).

Hon sa att d är inte säkert att den kommer att sjunka ner i bäckenet förrän värkarna börjar eller när vattnet går..
    Men nu funderar jag på om jag är så trång i bäckenet så den inte alls kan sjunka ner..eller om den bara inte vill fixera sig än?

Någon som har erfarenhet om detta??
    Hur har d gått?
    Vill inte ha ett till snitt...är lite ororlig över detta..

• Svar på tråden Bebis som ligger högt och är rörlig (v 38) ??
  • Luddvar

Andra gången man är gravid finns det ju mycket mer plats för bebisen i magen så då sjunker den inte alltid ner så tidigt. Min senaste bebbe var inte fixerad förrän nån dag innan den kom. Det är inget du behöver vara orolig för.

• corona

Min graviditet har varit likadan och min BM sa precis samma sak till mig.
    Nu har jag inte genomgått förlossningen ännu, men jag var hos BM idag (nu i v 41) och för första gången har bebis tagit sig lite längre ner och låg nu "ruckbart".

• Carla82

Min son låg så (första barnet) och han sjönk inte ner förrän strax efter han skulle ut ett bra tag efter att vattnet gått. Men ut kom han utan kompliktioner. Det enda man skulle tänka på var att om vattnet går ska man ta sig till bb så fort som möjligt eftersom navelsträngen kan komma i kläm och barnet då kan få syrebrist. Fick föda liggande pga detta.

• Isaken

Min lilla Emil (2 mån) mitt andra barn, var inte ens rörlig i v.40 men det gick bra ändå   Lycka till!

• Mitzi 78

Men kan det inte likaväl tyda på att man har ett rymligt bäcken och att bebis därför inte kilar in sig? Ju mer plats det finns för bebis desto mindre anledning borde det finnas för den att fastna (fixeras) med huvudet...

• Ess

Min andra sjönk inte ner förrän under förlossningen. Hon låg också rätt långt upp och snurrade.

• charlie och novas mamma

för mej va d som dej.. bebisen va rörlig å låg höggt upp hela tiden.. ända till förklossningen starta.
    min förlossning tog 43 timmar å sluta me akut snitt,men d va för att han va så himla stor å svaga värkar, så ja tycker inte du ska oroa dej.'
    lycka till!

• Bembu

Min tös var rörlig frams till dagen då vattnet gick då la hon sig ruckbart å bara dem sista två timmarna var hon fixerad. Föddes vaginalt och de var inga problem. Mitt första.. M
    en är du orolig ring å råd gör med din bm men då borde hon ha sagt nåt tycker jag iaf..

Svar på tråden Bebis som ligger högt och är rörlig (v 38) ??