• Anonym (TRÖTT!!)

Less på vad min kropp har för sig!!

Är gravid i v.37 och har de senaste 3-4 veckorna haft konstant svampinfektion och hemorrojder! Svamp har jag inte haft på minst 5-6 år och hemorrojder har jag aldrig haft innan.
    Svampen är en sak men det är de där jä*la hemorrojderna jag stör mig på.

VAD ska man göra för att få bort dom? Jag antar att de är järntabletterna som gör min mage konstig och hård, men dom måste jag ju äta. Alcosanal fungerar inte då det svider som bara den och xyloproct, vad hjälper det?! har inte märkt nån skillnad alls!

Snälla är i desperat behov av hjälp! (la de här så man kan vara anonym, inte så kul o berätta om sina hemorrojdproblem:) )

• Svar på tråden Less på vad min kropp har för sig!!
  • alexis2006

jag äter hinkvis med fiberberikad gröt, det håller magen i trim! kanske något att testa? inte supergott, men ett nödvändigt ont! lycka till!

• Speldosan

Det är visst jättevanligt med hemorrojder under graviditeten. Har ej upplevt det själv, men läste mycket om det då jag var gravid. En del säger att det lindrar att smörja med Xylicain-salva. Fortsätt med Xyloproct och tänk på vad du äter. Ät mycket fibrer och köp hem katrinplommon eller annat som gör magen lösare. Det finns ju receptfria laxerande medel att köpa på Apoteket ifall det är jobbigt vid toalettsiutationen... Har oxå läst att man kan kyla ner med ispåse? Är de ytliga kan man trycka in dem.. Låter kanske inte så mysigt, men det kanske fungerar.
    Hoppas verkligen att det går bra för dig! Håll ut, snart är bebisen här och då är inte trycket nedåt lika tungt. Då blir det säkert bra igen!

• Speldosan

Xylocain, skulle det ju vara.

• Anonym

Xylocain salva är verkligen jättebra ..har funkat på mig de gånger jag haft besvär..bedövar liksom..så man slipper den där obehagskänslan...

Lycka till!

• Anonym (TRÖTT!!)

egentligen stör jag mig inte på dom så, men jag vill inte att dom ska vara där!

Vad kan jag göra för att de ska försvinna? Äta fiberrikt? Försvinner de av sig självt då?

Svar på tråden Less på vad min kropp har för sig!!