• Alcarinque

Har du valnötsgolv i ditt sovrum?

Hej!

Vi håller på att bygga på huset och nu har vi "bara" övervåningen kvar.
    Vi har fått en hel hög med valnötsparkett som jag tyckte var jättefin och som vi tänkt ha i sovrummet.

Nu är ju frågan vad vi ska måla väggarna i för färg?
    Hela undervåningen är i vitt, svart, ljusgrått och brun/beigt. Visserligen är det färger jag trivs med, men det hade varit skoj att bryta av det med lite färg där uppe.

Någon som kanske har några bilder eller bra idéer?

• Svar på tråden Har du valnötsgolv i ditt sovrum?
  • Fröken Fräknig

Vi har valnötsgolv! Jag fotar imorgon fm och lägger upp i mitt galleri...

Vi trivs väldigt bra med vårt golv. Taket är vit panel och väggarna är beige.

• emmasa

Vi har valnötsgolv i hallen. Bilder finns i galleriet. Är jättenöjd med det golvet.

Zach Maximus 2oo5-12-o9
  • Anna Paulita

Jaghar valnötsgolv, bild på golver finns i mitt galleri!

• Fröken Fräknig

Nuhar jag lagt in bilder på vårt sovrum med valnötsgolv. Som ovanstående är vi supernöjda!

• Alcarinque

Åh så fint ni har det!
    Det varkar som om det blir bra med det golvet i alla fall då.

Jag är lite inne på lila nånstans, men kan inte bestämma mej för om jag verkligen ska ha det på väggarna eller om jag ska det på överkast mm...
    Eftersom golvet är ganska mörk var det ju fint att ha ganska ljusa väggar.
    Usch så svårt det är att bestämma sej

Emmasa: Vad fint du hade gjort med tvättmedlet!

• jummie

har valnötsgol på hela övervåningen!! Så snyggt tycker jag..vi har 1 dm breda vita golvlister o ljusa färger på väggarna till. Inte nödvändigtvis vitt på väggarna men ljust är att föredra tycker jag.

• Alcarinque

jummi: Ja det verkar ju som om ljusa väggar till blir bäst. Frågan är bara om det blir lite "tjatigt" och för likt undervåningen...
    Men nån bruten vit färg kunde ju kanske vara snyggt?

• jummie

Alcarinque: jag har ljusgrönt i ett rum..hallonröd i dotterns rum..latte med mönstrad fondvägg i sovrummet o petrol i sonens rum.

Så inte behöver det vara just vitt inte

ska se om jag har nån bild på sovrummet så du får se..(orkar inte gå upp o bädda sängen för att ta en bild )

• Alcarinque

Jummi: Ja det var ju det att vi hade tänkt ha golvet i dotterns rum okså och där vill jag ha massor med färg!
    Ja, se om du hittar nån bild Med eller utan bäddad säng, haha

• October

Vi har valnöt i sovrummet och väggarna är målade i nån ljuslila variant, tror den hette lilac, den skiftar i färg beroende på ljuset från turkost till lila, den är väldigt väldigt ljus och lugn och harmonisk i sovrum, tror inte att det syns så bra på bild. Men jag är nöjd med golvet så det tror jag du också blir.

• Fragglerock

Vi har faktiskt valnötsgolv på hela övervåning. Finns bild på vårt gäsrum där väggarna är chokladbruna med en vintergatans vit trävägg som fondvägg. Funkar bra tycker jag.

• Alcarinque

October: det låter som en spännande färg =)

Fraggelrock: Åhh, så fint erat gästrum var!

Svar på tråden Har du valnötsgolv i ditt sovrum?