• Anonym

Kåvepenin mot urinvägsinfektion?

Jag är på väg att få urinvägsinfektion känner jag. Jag märkte först av det igår morse och försökte dricka extra mycket, men det har inte hjälpt hittills... Jag har kåvepenin (eller det är en annan sort, men exakt samma ingredienser). Fungerar det mot UVI? Jag är väldigt fattig för tillfället så varje krona jag kan spara in vore bra...

Jag är inte överkänslig mot penicillin och det var länge sen jag åt penicillin senast. Vet att jag väl egentligen borde gå till läkaren, men förra gången jag hade UVI fick jag gå hem igen för att "det var så lite bakterier" och komma tillbaka nästa dag när det hade blivit mycket värre.

mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Kåvepenin mot urinvägsinfektion?
  • Isha

prova o drick tranbärsjuice. funkar jättebra på en del! penicillin e kan ske inte så bra att äta utan att en läkare har tittat på en..

• alan

Kåvepenin biter inte på UVI....

• FinaCina

Jag brukar få Kåvepenin mot UVI...

• Smurfalisa

Kåvepenin ges inte mot UVI. Biter inte på de bakterier som infekterar urinblåsan/röret. Ges främst mot lunginflammation och övriga Öron/näsa/hals infektioner.

Selexid, Trimetoprim, Lexinor är några preparat som är UVI specifika.

• antefa

jag har fått kåveåenin..läkarna sa till mig när jag frågade att kåvepenin tar de flesta urinvägsinfektioner med sig i graven..

• Ziria

Kåvepenin brukar vanligtvis delas ut mot halsinfektioner som halsfluss och liknande. Men det finns naturligtvis andra användningsområden också. Varför har du penicillin liggandes hemma? det är ingen medicin man ska spara på?

Om besvären inte går över, tycker jag att du borde gå till en läkare för säkerhets skull. Men prova med tranbärsjuice som Isha sa, det fungerar på vissa kvinnor.

Hoppas det går bra!

• Jossebell

jag fick kåvepenin av läkare men det hjälpte inte så då fick jag något kraftigare...

• antefa

kåvepenin ges visst mot UVI.jag har fått det flera ggr..tar kol på de flesta UVI:s men inte alla.

• Smurfalisa

antefa>> låter konstigt då det enl FASS inte ska ges mot UVI. Men men det finns säkert undantag som bekräftar regeln som med allt annat *skratt*

• MalinI

Jag har oxå fått kåvepenin mot uiv.

Men för att återgå till trådstartaren.
    Jag tycker inte du ska ta det. Bättre att gå till läkaren. Du kanske inte ens har uiv utan nått annat.
    Man ska ju inte spara på sådan medecin heller.

• antefa

ja du smurfalisa väldigt konstigt..då har jag fått fel kur av läkare sådär 7 ggr under min levnadsperiod..konstigt de ger fel medicin men du vet säkert bättre än utbildade läkare*fniss*

• Smurfalisa

antefa>> nä jag har aldrig sagt att jag vet bättre än utbildade läkare... Läste bara innantill i FASS.

• Anonym

Jag har också fått kåvepenin mot uvi. De sa att den antibiotikan man brukar få inte räckte i mitt fall.

• Cevins Mamma

Ta aldrig medecin som inte ngn läkare skrevit it till dig eller sagt åt dig att ta. Jag gkorde det o det slutade med att jag bajsade Blod o hade kramper i magen o fick ligga inne ett tag för jag fick pencellinförgiftning... O det va _inte_ kul kan jag säga, jag trodde min sista stund va kommen...

• utter

Du kan använda din kåvepenin, men kolla så inte den är för gammal bara. Det var inte länge sen jag fick uvi då sa läkaren till mig att det blir tabletter kvar sen du tagit din kur.Men får du en ny uvi så har du en kur kvar som du kan ta. Man vet när man har en uvi.

Svar på tråden Kåvepenin mot urinvägsinfektion?