• Blue Vapor

Snygg "isblå-isch" kulör?

Jag håller på att inreda vårt sommarhus på distans, och är nu på jakt efter en snygg färg att ha i sovrummet! Vi har tänkt oss en såndär snygg "inrednings-ljusblå" kulör, isblå-isch. Den ska alltså vara riktigt ljus och fräsch; passa bra med vitt, kanel, och ljust trä.Kyss

Har någon ett tips? GÄRNA ur färdiga färgkollektioner (typ Alcros årskollektioner) så man slipper kuta omkring och leta färgkoder och stå och fjösa med pluttlappar och undra om den verklgen ÄR snygg (och sen självklart ha tagit helt fel )

Tar även gärna emot tips på snygga ljusljusrosa kulörer som skulle kunna passa till dotterns rum där - de får inte dra åt det lila hållet...

Jag vore verkligen _hemskt_ tacksam för tips! Har inte kommit iväg att leta själv än, och har beställt färgkataloger som aldrig verkar komma OCH nu står hantverkarna och trampar i farstun Hemlis

• Svar på tråden Snygg "isblå-isch" kulör?
  • Blue Vapor

HA!

Här gick jag och trodde att jag fått maaaassor av bra tips - och så är det inte ens ETT ENDA svar

Är det verkligen ingen som har målat vare sig snyggt ljusblått eller rosa hemma hos sig? Fundersam

(nog för att jag stavade -ish fel, men ändåååååå? Flört)

• Dinturiel

Ah.. vi målade dottens rum i en ljust rosa.. men minns inte vilket märke det var på färgen.. eller färgkod. Hmm.. färgburkarna står i källaren, borde stå på den. I kök/hall/vardagsrum (öppen planlösning) har vi en färg som heter snö, kommer dock inte ihåg märket. Ljust lite blågrå nyans som är jättesnygg.
    Grabbens rum är ljust blå.

Vi var till butiken Nordsjö Idé & Design och valde ur deras sortement. Har en blå nyans i sovrummet också.

• Blue Vapor

Oh, men du Snö är nog MIO-kollektionen om ni var till Nordsjö! Den tog jag prov på och trodde den skulle vara betydligt mer åt det blå hållet än vad jag tyckte den blev här hemma.... Fundersam Här ser den bara kopieringspappers-vit ut... Ska nog ta och försöka måla upp den på en större yta och se ordentligt, eller gå till MIO och kolla på en uppmålad vägg helt enkelt! Hade dåligt med tid sist... Åh så svårt det är när man inte har liksom väggen som ska målas på HÄR och kunna provmåla stort Skrikandes

Tog en ljusrosa färg där också, MIO Blomma, men den tyckte jag drog lite för mkt åt det lila....

Tack jättemycket för svar hur som helst

• Dinturiel

Ja, det var det. Den är blå ellr grå här beroende på ljuset. Inte alls vit.
    Den rosa minns jag inte riktigt men det var inte en miofärg. Var på ett sånt där kort med fyra olika nyanser eller nått sånt, och efter konslution med målaren valde vi den ljusaste. De hade bara ett nummer...

Svar på tråden Snygg "isblå-isch" kulör?