• skogsblomma

Helkroppsmassage?

Vad EXAKT ingår i en helkroppsmassage?

Jag har aldrig varit på en själv och har inte riktigt vågat fråga dem som jag vet har gjort det. För trots att det heter helkroppsmassage kan det väl ändå inte vara HELA kroppen som masseras eller?

• Svar på tråden Helkroppsmassage?
  • Henrik28

Jo, de börjar alltid med underlivet för att sedan övergå till brösten.

• skogsblomma

lustigkurre, jag fattar nog att de inte masserar underlivet, men kanske runtomkring brösten, vad vet jag. Jag undrar också om de masserar båda sidorna på kroppen eller bara "ryggsidan". Masserar de t.ex. magen, rumpan, låren?

• skogsblomma

Ingen som vet?

Jag undrar dels för egen skull eftersom jag är lite blyg av mig och även för att jag tänkt ge bort ett presentkort på massage till en person som är överviktig och jag tror inte att hon skulle uppskatta om magen masserades.

Är det förresten överhuvudtaget behagligt att få magen masserad? Har nästan svårt att tänka mig det.

• Vickan I

jag var på helkroppsmasage på Axelssons Spa. Jättebra, trevliga tjejer spom jobbar där.

De frågar innan vart man vill bli masserad, om man har ont eller skador någonstans osv. Man ligger inte naken eller nått utan de lägger över en varma handdukar.

De lämnar även rummet när man klär av och på sig. Jag valde att bara bli masserad på rygg, axlar och vader för det är det som jag tycker är skönast.

Man masserar inte mage, bröst, rumpa eller underliv , inte ens om man väljer att bli helkroppsmasserad.

Helt klart värt det, hur skönt som hellst!!

• Vickan I

Jo eftersom jag valde att bara bli masserad på rygg, axlar och vader behöll jag byxor på, drog bara upp dem. Bh:n tas av medan man redan ligger, så man behöver inte "visa" ngt

• vill ha fler barn

Alla massörer arbetar olika. man väljer själv som massör hur man lägger upp behandlingen. (och priset)
    En ryggbehandling kan hos vissa massörer enbart avse ryggen. hos andra får man även massage på sätet. Säte - rygg hör ihop.

När jag masserar helkropp är det hela kroppen som masseras utom på känsliga delar.Fötter , rumpa, mage, bröst, ansikte... kan lova att det är uppskattat.
    magen masseras i tarmriktningen och vissa får en utrensande effekt. Brösmusklerna på tjejer kan behöva massage men en riktigt seriös massör låter inte bröstvårtan titta ut och det är bara muskeln på sidan vid armhålan som masseras.

fråga vad som ingår när du bokar. En seriös massör tar dina önskemål på allvar.
    känns det obehagligt under behandlingen så res dig upp och gå och betala inget!

• innana

De brukar fråga!
    "Är det ok att jag masserar sätesmuskulaturen? Vill du att jag masserar magen och runt bysten?" Sedan väljer du. Det finns ju många som behöver "rumpmassage" etc eftersom man kan ha väldiga spänningar och problem i de stora musklerna runt höfterna, men de kollar alltid att det är ok.

Svar på tråden Helkroppsmassage?