• Venga

Sendrag i magen??

Jag vaknade i natt och hade ont i magen eller en magmuskel, jag vet inte. Det kändes som sendrag och bara på en sida. När jag lade mig på andra sidan så kändes det inget. Jag har känt så någon gång tidigare och på samma sida. Det känns som när man har sendrag under foten ungefär.

Är det någon som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Sendrag i magen??
  • Venga

Nej, sammandragningar tror jag inte att det kan vara. Det känner jag annars lite då och då när magen blir alldeles stenhård. Det här är mer "lokalt" alltså på något ställe här och där bara. Hmm, det är svårt att förklara.

• Mamma och Mor

Kanske är det ligamentssmärta du känner av? Allt kring livmodern töjs ju ut maximalt under en graviditet och jag läste att det inte är så ovanligt att känna av ligamenten i perioder.

• Lilla Anna

Jag har så jätteofta nu i v. 33, oftast när jag står upp. Vilken vecka är du i? Tror också att det är ligamenten.

• Venga

Jag är i vecka 24. Ursäkta en dum fråga, men vad är ligamenten?

• Pokoyo

Vet inte om det är samma sak som ligamentsmärta, men jag har precis samma ont som du ibland. Det är tydligen jättevanligt har jag förstått av kvinnorna i föräldragruppen. Eftersom magmusklerna "går isär" i och med att livmodern växer, sträcker man sig lätt och det gör ont! Vanligast är visst på natten när man vänder sig etc.

• Lilla Anna

Ligamenten är väl de "band" som håller uppe livmodern. tror jag...

• wakkie

ja jag har så, det är ligamneten som sträcker sig, gör SKITONT o man måste ligga eller stå helt stilla när man får så, går knappt o röra sig, kan ta rätt länge innan det gå över helt oxå, är själv i v 35 o har så ´flera ggr o dagen, inte alls skönt, oftast så får jag det på högra sidan med, vet inte varför men så e det. inget farligt iaf=) du kan va lugn=)

Svar på tråden Sendrag i magen??