Tack för svar.
Vår tjej kan alltså hålla på och stöka så här hela nätterna, och inte bara i perioder! Jag ammar henne till sömns vid 20-tiden, hon börjar dock få svårare och svårare att somna även då, hon verkar bara slumra till först och sen tar det en evighet innan hon visar tecken på djupsömn. Om man har tur sover hon sen hyfsat lugnt i 3-4 timmar men som igår natt började hon redan efter 2 timmar att vifta med armarna, gnugga sig ansiktet, rulla från sidan över på rygg och tillbaka igen och smågrymta! Ibland sker den här rörelsen med 10 minuters intervaller och då går det väl att sova (dock är det mycket irriterande eftersom vi samsover och hon ligger dikt an mot mig) men många gånger gör hon "rörelserna" med typ 30 sekunders-1 minuts mellanrum!! Och emellanåt pågår det fr o m ca en timme efter amning och sen ända fram till nästa amning!! Hon har även perioder när hon grymtar, vrider sig, sparkar och slutligen börjar kinka/skrika och då är mat det enda som hjälper, napp är ingen idé i det läget, så då antar jag att hon faktiskt är hungrig!
Jag håller på att bli galen av detta, hon sover dessutom väldigt lite dagtid, 30 minuter här, 40 minuter där, och är oftast trött om dagarna med gnugg och svullnad över ögonen och kink!
Min egen lilla teori är att hon inte kommer in i djupsömn när hon håller på så här om nätterna och därför oxå är extra trött på dagarna men inte heller då kommer till ro och kan sova längre stunder!
Hur beter sig era småttingar nattetid?! Och vad gör man åt ovanstående?!