• after eight

Extrem håll eller kramp på vänster sida av magen

Jag var ute på promenad efter att jag nyss ätit och jag fick en sådan smärta i vänster del av magen, långt ner, nästan ända nere vid blygdbenet. Jag var nära att lägga mig på marken så ont det gjorde. Det kändes som en kniv rätt in i magen. Är det någon som upplevt det, eller vet vad det är? Jag blev ju jätteorolig, men jag känner ju att barnet rör sig där inne, så det verkar vara jag som har lidit mest av det.

Nu har det gått över, men jag undrar ju fortfarande vad det var.

after eight, v.31

• Svar på tråden Extrem håll eller kramp på vänster sida av magen
  • SriLakshmi

Hej,
    Jag blev förstoppad första dagen jag blev gravid (vilket jag inte visste då, först 2 veckor senare). Jag har hårda små stenar som nu kommer ut, helt otroligt konstigt. Det gör mycket ont ibland i tarmarna, speciellt på vänster sidan längst ner, och ofta innan jag måste bajsa. Det känns som knivhugg, oftast vara de endast några sekunder. Jag är endast i vecka 19 så vet inte om vi har samma problem. Matsmältningen är ju inte som den brukar vara... Har ont i magsäcken ibland, fast det känns som det är hjärtat, de sitter ju nära varann.
    Lycka till

• Telus

Min barnmorska sa att det var ligamentsmärtor, dvs växtvärk i livmodern och detta känns framförallt när man går.

• myran78

Jag har också fått jätte ont precis som håll, men på den högra sidan. Jag känner av det när jag har gått en liten stund. Har ingen aning om vad det beror på, ska fråga min bm nästa vecka. Smärtan känns ju precis som håll fast mycket längre ner än vad jag vanligen är van vid.

• Titti och mini

Tycker också det låter som ligamenten o då är det ju ofarligt

• Happy baby

Låter som håll. Kanske går blodet till magen när du ätit istället för till moderkakan och så får du håll. Kan också få den känslan om jag går för fort.

• Rebekka

jag har samma problem fast på höger sida och det har pågått i säkert 8 veckor vid det här laget. Antagligen är det p.g.a. livmodern drar i alla vävnader runt omkring när den växer. Jag kan inte heller sova på den sidan för då gör det så in i h*vete ont.
    Men ta upp det med Heidi, hon kanske har en vettig förklaring.

Svar på tråden Extrem håll eller kramp på vänster sida av magen