• zara82

Vad har ni för "leksaker till era 2 månaders baby?

Undrar vad ni har för olika saker till era barn runt 8 veckor?

själv har jag: mobil vid sängen, babygym,barnvagnsupphängning,några upphängda plastringar vid skötbordet...

eller ska man börja köpa skallror o massa saker nu?

• Svar på tråden Vad har ni för "leksaker till era 2 månaders baby?
  • sannapanna76

Vilma gillade en liten skallra vi köpte på IKEA för typ 25 kr. En grön, skitful sak, men Vilma älskade den. Fast man får ju förstås hålla på och "skallra med den" själv, för det klarar ju inte en så liten bebis.

• missteddy

vid den åldern hade jag bara saker att titta på pga de ser inte så bra då

• Fru Lantz

jag har förutom TS saker även en planch vid skötbordet, babymassage så de e en massa bilder på bäbisar och min lilla kille älskar att titta på den. Tror att de e ansikterna som lockar.

• Vädtkustmamma

Jag har precis samma saker som du plus en liten sakllra som man fäster på bebisens arm. Den älskar hon. Ett stort plus är ett vi fick den gratis i nån sån där bebiskampanj som man överöses med!

• auroura

Min tjej låg mycket under sitt babygym.
    Lekte väll inte så jätte mycket med det, men tyckte endå om att titta på det.

Jag är mamma till världens gulligaste och goaste dotter,
  • Pallas

Mitt ansikte räckte fint, samt att ha dem i bärsjalen så de fick vara med när jag pysslade med mitt.

• Morrizz

Köpte en sån där liten tygbok, med bara svarta, vita och gula bilder/föremål i. Mycket enkel, prasslar gör den också. Min lilla tjej blir alldeles till sig varje gång vi "läser" den .
    Hon är 1½ månad gammal och blir numera jätteglad när vi tar fram den boken.
    Det är ju allmänt känt att "riktigt småfolk" gillar svart/vitt i kontrast till varandra, att de kan uppfatta dessa.

• Maggiepuh

När min kille var 2 månader så tog vi en 1/2 liters flaska och hälde i ca 1 dl makaroner i den... Änn idag är det en av favoriterna (7 månader). Tänk bara på att bebisen inte ska ha den om ni inte har koll på den, olyckan kan komma snabbt om de lyckas få av korken.

Svar på tråden Vad har ni för "leksaker till era 2 månaders baby?