Är mögel skadligt för fostret?
Är det någon som vet ifall det kan vara skadligt för fostret om jag vistas där det kan finnas mögel? Tyvärr finns det nämligen risk att det är mögel i vår lägenhet (i badrummet)...
Är det någon som vet ifall det kan vara skadligt för fostret om jag vistas där det kan finnas mögel? Tyvärr finns det nämligen risk att det är mögel i vår lägenhet (i badrummet)...
Nej, mögel är inte fosterskadande. Däremot kan det ju påverka din hälsa negativt och i förlängningen är det ju inte optimalt för barnet heller. Men det orsakar inte fosterdöd eller missbildningar.
Tack för ditt svar!
Säger detsamma som listo men ta och fixa till det så snart ni kan. För om det finns mögel så kan ni utveckla allergi. Min son blev allergisk tack vare för att det fanns mögel på skolan. Så åtgärda det så fort ni kan.
Ja, jag hoppas att det ska vara löst så snart som möjligt med tyvärr bor vi hos "hyresvärden from hell" som inte bryr sig om nånting... Men vi letar samtidigt efter annan bostad .
Jag har en 4 månaders bebis som visat sig vara multiallergisk och funderar på om det kan ha orsakats av att vi hade mögel på toaletten under graviditeten. Så tacksam också jag för alla insikter som ni kan ha!