• Maverich

Gravid i v.7 men har inga symptom!

Kan det vara så eller kan något ha gått snett? Jag är gravid och började få spänningar i magen och trötthet. Detta är min andra graviditet så jag känner igen symptomen, jag har också testat plus vill jag tillägga. Nu har tröttheten försvunnit, svullnaden i magen jag hade samt "mensvärken" i magen.

Kan det vara så här, fler som känner igen sig?

• Svar på tråden Gravid i v.7 men har inga symptom!
  • Maverich

Kan också tillägga att jag mådde riktigt dåligt när jag väntade sonen.

• MELIM

Visst kan det vara så. Min syster mådde hur bra som helst under sin graviditet. Mådde bara lite illa precis i början.

Själv plussade jag i vecka 5, 3 dar innan BIM. Misstänkte att jag var gravid för att jag mådde illla och hade ömma bröst. Sen försvann det och kom tillbaka vecka 8.

Veckorna 9-12 var för jäkliga .Molvärk hade jag konstant från vecka 7 första graviditeten (fick ta alvedon för att kunna sova), men ingen alls denna gången. Är i vecka 22 nu.

• Pillanstjernberg

Jag har mått jättebra under mina graviditeter. Vart bara trött och illamående precis i början av graviditeten. Symtomen släppte väl någonstans mellan v.8-10. Därefter kände jag "ingenting".

Lev här och nu...
  • Maverich

Tack. Jag trodde inte att jag skulle känna... ingenting! När jag var i vecka 5 förra gången och började jag att må illa och det pågick länge.

• lassesdotter

Hej!

Jag är gravid med mitt första barn och jag känner mig väldigt ogravid. Tror att det beror på att jag hade väntat mig att jag skulle bli en sån där spy och kräks-väntande mamma. Sen var vi på VUL i veckan och det visade sig vara lite för tidigt för att kunna se om fostret var levande eller ej. Ny tid på onsdag. Kanske är det det som gör att jag känner som jag gör. Men jag tycker att jag borde känna om något är fel. Alltid finns det något att oroa sig över.

Har hört att ens graviditeter är väldigt olika så du behöver säkert inte oroa dig. Vi ska nog bara vara glada att vi slipper kräkas.

Kram och lycka till!

• Nakato

förstår vad du menar, själv är jag i v15 och känner inte av att jag är med barn alls, förrutom att magen har växt lite, har gått till MVC och kollat hjärtljuden 2 gånger under 1 månads tid för att jag trodde nåt va fel..

• snorvan

Jag kände ingenting alls förrän vecka 8 då jag fick ömma bröst i några dagar, men sen försvann det igen, och sen dess känner jag verkligen ingenting...lite tröttare än vanligt bara. Och jag har varit på 3 vul (senast i måndags) och fått se det lilla pickande hjärtat. Lika vanligt att INTE ha symptom som att ha symptom, så försök att inte oroa dig, men jag vet....det är svårt!

KRAM!

Lilla skrutt i magen, vecka 12...
  • Petra

Jo, det kan kännas nästan ingenting. Jag hade lite illamåående i vecka 5-6, hade ömma bröst, sen har jag inte känns något speciellt mer. Jätteskönt men visst tänker jag ibland på om det är såhär det ska vara.
    Vi ska nog skratta oss lyckliga som inte har en massa ont. Just nu är jag i v25.
    Lycka till!

• Ullis BF 24 Aug

Jag väntar mitt tredje barn och jag har aldrig haft några direkta känningar förutom lite trötthet.

• Maverich

Oh va skönt att höra att det kan vara normalt! Tack snälla ni för stöd och svar.

Svar på tråden Gravid i v.7 men har inga symptom!