• Fru Larzzon

Ni som sett både Models inc och Melrose Place..

Finns det någon mer än ajg som diggar Aron spellings serier
    Jag brukar slökolla på Melrose Place nu när det går i repris..
    Men jag stör mig lite på en sak, och undrar om någon annan märkt detta eller kan förklara..
    Som ni säkert märkt brukar Aron Spellings serier "gå in" i varandra ibland..
    Tex var ju Kelly i Beverly Hills ihop med Jake från Melrose place och man fick se scener från både beverly och melrose i programmen..
    Samma var det i Models Inc och Melrose Place..en kvinnlig fotograf från Melrose plåtade i ett avsnitt en modell från Models Inc. Minns inte vad den här fotografen hette, men hon var iallafall ihop med en ganster som hette Reed ett tag.
    I Models Inc spelar "Reed" plötsligt en helt annan man..och där heter han Adam och dejtar en modell som heter Moniqe..
    Hoppas ni förstår hur jag menar..blev lite rörigt här.
    Men jag har flurat på det där

• Svar på tråden Ni som sett både Models inc och Melrose Place..
  • Lindut

Ja, vad är det hon heter. Kan det vara Jo???? Vad det skulle vara förkortning för har jag ingen aning, men kallas hon inte så? Hon var i hop med Jake ett tag också.

• Fru Larzzon

Ja det stämmer nog..Jo var det.
    Men mysteriet kvarstår

• Andrea F

Models Inc. aldrig hört talas om Men Melrose PLace tittar jag allt på..

• andypandy

models inc var kanon bra ! det var Jo som var fotografen ! men det där med reed har jag aldrig tänkt på ! gud va konstigt !! han hade ingen tvilling bror då ? skumt ! nu satte du griller i mitt huvud !

• Fru Larzzon

Jaa..men det kanske inte är omöjligt att han har en tvillingbror?
    Men jag minns inte det iallafall

• bozzini

Aha! Fler som gillar Spelling-serier. Melrose Place är min absoluta favorit. Att de har använt samma skådis i olika serier behöver inte nödvändigtvis betyda att rollkaraktärerna hänger ihop. Amanda Woodwards mamma(Linda Gray) var dock med både MP och Models Inc. Det är ju hon som äger modellagenturen.

Melrose Place återanvände dessutom ett flertal skådespelare som spelade olika roller. Antingen tror Mr Spelling att ingen kommer ihåg gamla karaktärer eller så tror han att ingen följer serierna under en längre tid. Här kommer några exempel:

Rob Estes som är mest känd som Kyle McBride (gifte sig med Amanda ganska långt fram i serien) hade även en roll som god vän till Jane och Michael Mancini (när de fortfarande var gifta).

Linden Ashby som spelade Cooper var även med tidigare i serien och spelade då Jos ex-man som misshandlade henne.

• bozzini

Hmm...svarade nog inte på den ursprungliga frågan ang. Reed/Adam men kan bekräfta att det är samma person. För övrigt spelas hans ex-fru i Models Inc. (Grayson) av Emma Samms som hade en roll i Spellings 80-talsklassiker Dynastin.

Usch! Nu verkar det som om jag inte har något liv alls...

• Fru Larzzon

Bozzini
    Jag är mkt tacksam för att du skingrar mina moln
    Någon måste ju hålla reda på sånt här också

• Mumin

Den här gangstern Reed, var inte han Jos exmake?? Jo som var ihop med Jake. Älskar gamla Spelling-serier! Jag följde Models Inc när det gick.

Finns det någon där ute som följde en kort sjukhusserie som hetter University Hospital i slutet på 90-talet? Den lades ner efter max 10 avsnitt men jag älskade den (älskar sjukhusserier!). Den handlade om fyra kvinnliga läkarstundenter som var totalt olika varandra men delade lägenhet och blev såklart bästa vänner och sånt.

• bozzini

Fru Larzzon, Kul att man kan glädja någon med sina relativt onödiga kunskaper.

Mumin, Reed var inte Jos ex-man utan bara en kille hon känt i sin ungdom (om jag inte missminner mig helt). Det var inte han som hon flydde från när hon kom till Melrose Place.
    Den där sjukhusserien kommer jag ihåg lite vagt. Hade de en kvinnlig chef som talade med en whisky/rökröst?

• 78an

ÅÅÅÅ! Jag älskar Melrose Place! Såg det jämt förut och följde varenda avsnitt! Ser inte repriserna eftersom jag inte hinner hem till det...
    Jag gillade även Models Inc väääldigt mycket och såg även varje avsnitt av det också!

Att man kan bli så fast i serier!!!

• sisley

Fast jag såg ett MP-avsnitt och då var flera skådisar från bevvan med och de hette samma namn som de hade i bevvan. Jag fattade ingenting men efter den här tråden så har jag förstått att det är ett typiskt stilgrepp av Mr Spelling...

• MajaW

Kallas för spin off..tror jag.. För att locka tittare från redan pågående serier till att kika på de nya..

Svar på tråden Ni som sett både Models inc och Melrose Place..