• Emilia Thindra

Lilla melodifestivalen-HJÄLP

Nån som kan förklara lite för mig... För nån helg sen var det Junior Eurovision Song Contest där Molly vann..... Igår var det Lilla melodifestivalen & Benjamin vann... Asså vad jag inte fattar (trög kanske) VEM ska åka å tävla mot andra länder??? Molly el Benjamin??? VArför har dom haft 2 tävlingar? Fattar nada. Nån som fattar mer än mig???

• Svar på tråden Lilla melodifestivalen-HJÄLP
  • pellepluttskrutt

Precis vad jag oxå undrar!

• Emilia Thindra

Inte bara jag som inte begriper Skönt att man inte e ensam. NÅN SOM VET????

• Lejlej

vem som ska tävla i europa vet jag inte men läste att svt o tv4 skulle ha en varsin tävling. om de inte kunde enas eller nåt annat vet jag inte

• Emilia Thindra

Lejlej Okej. Men då e d Benjamin som åker - läste på Stvs hemsida... Men VARFÖR 2 tävlingar? Stackars Molly liksom, hon KAN iallafall sjunga

• Lejlej

saxat från tv4ás hemsida:

Nu är det klart - det blir 14-åriga Molly Sandén som får representera Sverige i Junior Eurovision Song Contest i Bukarest. Med sången "Det finaste någon kan få" kammade hon på lördagskvällen hem segern i den svenska uttagningen

• Nimbuz

Är det inte så att i Lilla melodifetivalen så går man inte vidare till nånting utan har "bara" vunnit.
    Medans i Junior Eurovision Song Contest så kommer man vidare och tävlar mot andra barn Fundersam

Mamma till Anton 2oo4-12-o6
  • Emilia Thindra

hmm så konstigt allt e På svt står d att Benjamin ska åka....

• Lejlej

saxat från svt: så det är 2 olika tävlingar

BARN Benjamin Wahlgren Ingrosso vann Lilla Melodifestivalen 2006! Med låten Hej Sofia plockade han folkets röster går vidare till den nordiska finalen MGP Nordic som går av stapeln den 25 november.
    På andra plats kom Sanna och på tredje MaDe. Också de kommer att representera Sverige i MGP Nordic, där även tre danska och tre norska bidrag tävlar

• Nimbuz
    Lejlej skrev 2006-10-07 11:26:59 följande:
    saxat från svt: så det är 2 olika tävlingarBARN Benjamin Wahlgren Ingrosso vann Lilla Melodifestivalen 2006! Med låten Hej Sofia plockade han folkets röster går vidare till den nordiska finalen MGP Nordic som går av stapeln den 25 november. På andra plats kom Sanna och på tredje MaDe. Också de kommer att representera Sverige i MGP Nordic, där även tre danska och tre norska bidrag tävlar
    Hade också kopierat texten men du hann före Flört Skrattande
  • Emilia Thindra

aha nu e jag me Molly ska tävla in den STORA europatävlingen å Benjamin bara mot danmark, finland å Norge NU e jag med Tack alla

• Sail on silvergirl

Detta beror på att SVT i år inte ville ställa upp på den utseendefixering som finns i Junior Eurovision song contest. Man valde att "släppa" den uttagningen till tv4 och ha sin egen tävling där barnen går vidare till en nordisk tävling. Det är gårdagens Lilla Melodifestival som är den "riktiga"...

• EllBee

hmmm...
    Så SVTs Lilla Melodifestivalen är den ursprungliga men den ingår inte längre i Eurovisions tävling? Utan den har 4-an tagit över?
    Snurrigt värre...

Svar på tråden Lilla melodifestivalen-HJÄLP