• Salsan

Parkering i Malmö?

En fråga till er Malmö-bor. Var parkerar man bäst om man ska shoppa i Malmö. Min sambo ska på tropikmässa på stadionmässan på lördag och jag tänkte passa på att shoppa loss lite under tiden. Men vart gör jag av bilen.

Är det långt från Stadionmässan till Triangeln/Gustav Adolfs Torg? Kanske är bättre att ställa bilen vid mässan och promenera in till centrum. Eller har ni några bättre förslag. Känner mig lite vilsen.

• Svar på tråden Parkering i Malmö?
  • Kanellen

Hej!

Det är lite långt att gå från stadion in till city. Du kan parkera på många ställen i centrum, tex på stortorget och i Citygaraget (infart från Djäknegatan). Eller under Triangeln köpcentrum. Om du "nöjer dig" med Mobilia är det nära stadion och gratis parkering. Räkna annars med 15 kr/timme (!).

Välkommen till Malmö :)

• Maggisen

Måste bara säga att den stadion där tropikmässan hålls inte ligger nära köpcentret mobilia. Jag skulle parkera mitt i stan vid triangelns köpcentrum sen har du hela stan för dina fötter. Hela triangelns köpcentrum, gågatan och sedan gallerian vid gustav adolfs torg. Dumpa sambon ute vid mässan och åk sedan in till stan. Lycka till!

• dofsan

ni hann före och svara!!!

ja just de mässhallen ligger där ute.....tänker fortfarande på stadion!! när jag tänker mässhall.......tur att ni andra hann svara före mig....

tänkte i alla fall tipsa om parkerings huset vid Hansa gallerian......men attans vad det är dyrt att parkera i stan....

ha mycke växel m dig om du inte betalar m kort.......

hoppas du får en angenäm dag i Malmö
    hoppas på fint väder

• Linda1976

www.tropikmassan.com så står det att det är på Stadiongatan, alltså gamla mässhallarna. Förmodligen i den där frikyrkans lokaler, alltså är det nära Mobilia!! (Den andra heter MalmöMässan, den i gamla saabfabriken!!)

• dofsan

men hon skrev ju faktiskt stadionmässan ........ ser jag nu
    då e det väl gamla mässhallarna.........?

• Maggisen

Ja, det måste ju vara på stadionområdet, fel av mig att ta förhastade slutsatser sådära!

• Salsan

Tack för era svar. Mobilia kanske är ett alternativ, där har jag faktiskt aldrig varit. Får sova på saken.

• dofsan

mobilia är rätt ok.....finns det mesta.......åsså e det lätt att parkera och framför allt gratis

Svar på tråden Parkering i Malmö?