• Jenny28

första harry potter - farlig?

hej
    vi tänkte se Harry Potter o den vises sten med min son som är 6,5 år och hans kusin som är 5,5 år. Hur är den?

är den läskig?
    De andra tre Harry Potter filmerna kommer han inte få se dåd et är 11 år på dem, men den första har jag hört är lite mer barnvänlig?

vad säger ni som sett den?

• Svar på tråden första harry potter - farlig?
  • Jennie Brunflo

Hm....min bekants barn har sett den och hon är 7år...hon orkade inte se hela för den är ju så lång. Dessutom är den ju riktigt läskig med "monster" i vissa avsnitt.

(schaspelarna är ju läskiga)

• numberone

Ne jag tycker nog inte att den är så farlig att man inte kan se den med dem.... det är ett stort troll som är med som får Harrys trollspö i näsan... tror inte det var mer hemskt. De andra filmerna är inte alls lämpliga....

• numberone

JA just det... i slutet när han har Voldemorts ansikte i turbanen i slutet kan ju vara lite läskigt klart!

• Jennie Brunflo

Hm...stava kan jag ju INTE...schackspelarna menar jag...schackpjäserna. (för visst är det i första filmen)

• BigRed

nja. jag skulle inte låta så unga barn se filmerna.
    det är inte barnfilmer av den typen. men du kanske ta och titta på den själv först och sedan bilda dig en egen uppfattning. tror det är lättast så för då ser du ju med egna ögon om du tror att din son kan se på filmen

• numberone

Ja det är det för de måste spela sig igenom för att komma till rummet med Voldemort och läraren

• Jennie Brunflo

Okej.
    Ja schapjäserna var läskiga och så turbanen...och så första "riten" på skolan när hon är så arg vid uppdelningen av eleverna.

• Jennie Brunflo

...*SUCK*....schaCKpjäserna...ska det vara så svårt att stava...

• numberone

Jennie: Hmm minns inte, vem är arg?

• Jennie Brunflo

Ingen är arg men det är en spännande stämning (när de ska delas upp i början) och barnet jag såg den med uppfattade det som att de vuxna var ARGA och hon tyckte det var hemskt.

• numberone

okej, därför jag inte kände igen det.....

• Jenny28

tack för era inlägg..
    kanske vi ser den själva (vuxna) ikväll o ser hur den är.
    Jag vet att min son den äldsta skulle klara det men det är den yngsta jag tänker på.

tack för era inlägg!!

• Rabies

De två första Potter-filmerna kan dom absolut se. Trean är lite mörkare, och i 4an dör folk.

• Jenny28

ja nu har jag pratat med min syster o han kunde se den..

bara att om han tyckt det var läskigt kunde han gå därifrån..

ska bli kul..

fast mindre kul att se med svensk tal..*s*

Svar på tråden första harry potter - farlig?