• Helajni

Täppt i näsan, hjälp!

Lill-killen på 4 veckor är väldigt täppt i näsan. Han har jättesvårt att äta o andas. Har provat koksaltlösning men det blir inte alls bättre, han verkar dessutom tycka det är grymt obehagligt när jag droppar den i hans näsa. Någon som har något bra tips?

• Svar på tråden Täppt i näsan, hjälp!
  • Memma

Du har inte provat nässug som finns på Babyland, Barnens Hus... ?

• Helajni

Nä, har inte provat men önskar att jag hade en. Läget är rätt så desperat just NU! :(

• malinka2

Min lilla kille på fyra månader har oxå vart jättesnorig, stackars små... Pröva att lägga honom på magen så han "gnosar" mot filten, då brukar det komma ut lite o hjälper liiite ivarjefall.... *lycka till*

• norgesessan

Min son blev jättearg när han fick koksaltlösning(rennesans) men det är inte precic barnets uppgift att välja "mediciner" baserat på hur man reagerar..jag har alltid anvent det, han blir fortfarande arg...bara passa på att han inte får nåt i ögonen..legg några böcker under hans säng for att höga kuddendan lite....Många rekomenderar bröstmjölk, jag har inte provat det..

• Shannara

Om du ammar kan de funka bra med bröstmjölk när de e så små...
    Man låter de "spruta" ner lite i varje näsborre...

• Tossan79

Om det är kråkor han har kan du pilla ut dem med en liten flik hushålls- eller wcpapper. Men eftersom småbarn har väldigt sköra slemhinnor ska du inte göra det för ofta, och vara försiktig.

• annacarin

Jag ska ge ett ganska äckligt tips så den känslige slutar läsa nu!

I AKUT brist på nässug, så fungerar det att suga till försiktigt med munnen över barnets näsa (och sedan spotta!). Har aldrig fixat med tanken själv, men maken har gjort det ett par gånger med bra resultat, fast bara i riktigt akuta situationer när man inte har något val...

Lycka till och hoppas att lill-killen snart blir bra igen! (och att du får några fler, mindre äckliga, tips )

• Helajni

I kvall ar det jag som aker anda till Babyland o koper en san snor/sug...

Svar på tråden Täppt i näsan, hjälp!