Väldigt smal och liten - HUR ska jag klä mig för att inte se FÖR smal ut???
Är det nån som kan guida lite hur man ska klä sig om man är liten o smal. Är 163 cm lång och väger ca 51 kg. Fått två barn, har lyckats gå ner alla kg efter dom. Har bättrat på tuttarna lite men har stora problem med att jag ser för mager ut i vissa kläder.
Nu är jag så trött på omgivningens kommentarer som oftast lyder:
-Nämen, du Cattis...hur mår du egentligen. Äter du ordentligt?? Du är så himla smal nu osv osv.
Första gångerna var jag ganska stolt över att få höra att man såg ut som vanligt efter en stor mage och lite extra kilon.
Men nu blir jag mer o mer ledsen för varje gång jag hör det.
Senast var igår då chefen sa att "Herregud vad smal du blivit". Och hans fru sa det oxå för ett tag sedan. Liksom alla mina vänner.
Jag känner mig ganska frustrerad över detta...Ser jag verkligen sjuk ut???...Det tror jag knappast men jag börjar ju nästan tvivla.
Jag äter relativt nyttigt...mår inte bra av för fet och onyttig mat. Men jag har aldrig i hela mitt liv bantat eller följt nån diet.
Jag äter bara hälsosamt...mkt fibrer, grovt bröd, fullkornspasta mm. Men jag älskar oxå att frossa i kakor och bakelser, pajer, delicatobollar mm. Så undviker godsaker det gör jag inte.
Jag har alltid varit liten o smal...det är ju JAG!!!!
Men frågan är nu då alltså hur man ska klä sig för att se snygg ut och inte för smal. Är det fel att ha tajta jeans och framhäva det lilla man har, eller???
Jag går aldrig i T-shirtar utan har lite tajtare toppar mm.
Mina ben är väldigt smala och rumpan väldigt liten. Inte bred om höfterna heller.
Jag tror jag blir gaaaaalen snart av det här...Snälla hjälp, tack!!!!!