• Angelica77

Väldigt smal och liten - HUR ska jag klä mig för att inte se FÖR smal ut???

Är det nån som kan guida lite hur man ska klä sig om man är liten o smal. Är 163 cm lång och väger ca 51 kg. Fått två barn, har lyckats gå ner alla kg efter dom. Har bättrat på tuttarna lite men har stora problem med att jag ser för mager ut i vissa kläder.

Nu är jag så trött på omgivningens kommentarer som oftast lyder:
    -Nämen, du Cattis...hur mår du egentligen. Äter du ordentligt?? Du är så himla smal nu osv osv.

Första gångerna var jag ganska stolt över att få höra att man såg ut som vanligt efter en stor mage och lite extra kilon.
    Men nu blir jag mer o mer ledsen för varje gång jag hör det.
    Senast var igår då chefen sa att "Herregud vad smal du blivit". Och hans fru sa det oxå för ett tag sedan. Liksom alla mina vänner.

Jag känner mig ganska frustrerad över detta...Ser jag verkligen sjuk ut???...Det tror jag knappast men jag börjar ju nästan tvivla.
    Jag äter relativt nyttigt...mår inte bra av för fet och onyttig mat. Men jag har aldrig i hela mitt liv bantat eller följt nån diet.
    Jag äter bara hälsosamt...mkt fibrer, grovt bröd, fullkornspasta mm. Men jag älskar oxå att frossa i kakor och bakelser, pajer, delicatobollar mm. Så undviker godsaker det gör jag inte.
    Jag har alltid varit liten o smal...det är ju JAG!!!!

Men frågan är nu då alltså hur man ska klä sig för att se snygg ut och inte för smal. Är det fel att ha tajta jeans och framhäva det lilla man har, eller???

Jag går aldrig i T-shirtar utan har lite tajtare toppar mm.
    Mina ben är väldigt smala och rumpan väldigt liten. Inte bred om höfterna heller.

Jag tror jag blir gaaaaalen snart av det här...Snälla hjälp, tack!!!!!

• Svar på tråden Väldigt smal och liten - HUR ska jag klä mig för att inte se FÖR smal ut???
  • Mimer

Känner faktiskt igen mig lite grann
    Jag har en dotter på snart 2 år. Innan det åt jag p-piller och hade lite former, vägde runt 52-54 kg till mina 156 cm...nu efter graviditet och jag äter inga hormoner så väger jag knappa 48 kg!
    Är man som jag smal från början och ganska kort så syns det VÄL när man tappar 4 kg, det är ju ganska mkt då...

Tränar då och då, absolut inget fanatiskt, äter mycket nyttigt men gärna onyttigt på helgerna...och jag vill också ha mera former!!!

Idag skulle vi på kalas på em och alla mina finbyxor , 5 par, hängde som hösäckar på mig!!! Inga kläder sitter snyggt längre...

Försöker bli gravid nu, och då kommer väl lite former, men det är ju ingen lösning i längden
    Tror för min del att det är avsaknaden av p-piller som gör att jag är smalare till viss del, men vill inte äta det igen.
    Nåja, jag ska gå ner o äta lite mer chips nu!

Kram från lilla mig

• AnnaKlara

Det låter väl mest som att omgivningen är avundsjuk, för det är väl inte så konstigt att väga varken som du TS, eller du, Mimer? Det är fräckt av folk att kommentera andras kroppar.

• Angelica77

Nej, det är det jag tycker oxå. - Att det inte är nåt jättekonstigt med min vikt. - Jag har ju inga problem att hitta stl i tex byxor. Jag har stl 34 och det är gott att välja på ute i affärerna, så det är det jag inte fattar. Jag borde ju inte se så onormal ut.

• Lilou

Det later mest som avudsjuka i mina oron Kla dig som du vill och SK*T i vad omgivningen sager Du ar jattefin...sa strunta i dumma kommentarer!

• Rödbettan

Strunta i vad folk säger, huvudsaken är ju att du trivs i din kropp.

• Rödbettan

Förresten ser du jättefin ut! Glömde skriva det.

• iii

Jag tycker du är helt perfekt. Smal, men inte för smal. Och du är ju inte underviktig, så skit i vad andra säger, de är bara avundsjuka. Vet hur jobbigt det är att höra sånt hela tiden, jag är 5cm längre än dig och väger inte ens 50kg så jag har också hört det mesta

• Flutterby

Önskar jag hade ditt problem i stället för tvärtom... Nej, men allvarligt talat, om du mår bra så spelar det ju ingen roll hur andra tycker du ser ut, men om du ändå vill "dölja" figuren så kan du ju testa lager på lager, bredrandigt, stickade tröjor(skönt i höst) bootlegbyxor i stället för tajta. Ja, det var vad jag kom på just nu.

• Minna07

Du är INTE väldigt smal och liten TS. Du har en sund vikt i jämförelse med din längd! Själv är jag 168 cm och väger till det 51 kg. Så jag skulle behöva ett par eller tre kilo till. Men du är helt och hållet lagom!

Att du får kommentarer som att du ser väldigt smal ut och om du verkligen mår bra beror nog mycket på att folk varit vana att se dig med dina grav.-kilon.

Klä dig som du vill! Tittade på dina sida och dina bröllopsfoton, du ser alldeles lagom ut!

• Angelica77

Tusen tack allihop. Det var ju väldigt snällt skrivet av er.

Nja, jag tycker väl själv att jag är lite för smal ibland. Just då jag inte har nån direkt rumpa och smala ben gör att jag byter byxor 5 ggr innan jag ska nånstans ibland. Har värsta komplexet för det.

Jag har ju aldrig stuprörs jeans lr dylikt på mig utan det är alltid bootcut som gäller.

Får väl hoppas att några extrakilon sätter sig med åldern. Skulle inte ha nåt emot att gå upp lite iallafall.

Svar på tråden Väldigt smal och liten - HUR ska jag klä mig för att inte se FÖR smal ut???