• Fru Indosaurie

Ni med EN katt, har ni provat Best Friend - Fresh and easy?

Är det någon här som har EN katt som har provat best friend - fresh and easy kiselpärlor?
    Funkade det bra? för och nackdelar?
    Hur länge räcker en förpackning för er? har hört att det ska hålla i 1 månad men många verkar få byta tidigare.

Funderar på att testa när våran nuvarande påse är slut men vet inte om det är värt det.

• Svar på tråden Ni med EN katt, har ni provat Best Friend - Fresh and easy?
  • freelove78

Jag jag har provat den flera gånger nu.För oss funkar den jättebra.Jag fyller på den 20 varje mån,sen byter jag nästa gång den 20.Enda nackdelen va när våran katt va lite då käkade han på kulorna.Men nu när han blivit äldre så gör han inte det,å sen kommer det ju kulor utanför.Men det gör ju vanlig kattsand me:)
    Jag e supernöjd.......

• DrakUlla

Jag är oxå super nöjd! Bästa jag provat!

• Bellizzzzz

jag e oxå super nöjd. ibland behöver jag inte byta på 6månader då katten är ute oxå om hon är inne på nätterna då får man se till att byta efter det. vintern då går hon bara inne på toan :)

//Puzzzzzzzzzzzzzz

• Aaliyah

Jag har prövat sådan sand och gillade det inte. Allt kiss hamnar ju i botten av lådan, uräckligt.

• Nervous wreck

Aaliyah- Isåfall häller du nog i för tunt lager! Några centimeter till så är problemet löst!

Den enda nackdelen jag kan komma på är färgen som blir efter kisset, den kommer man inte undan om man inte har en låda med "tak" förstås...

• Mysterious

Vi har varit RIKTIGT nöjda med den, hällde i 2 påsar i lådan första gången, sen har vi fyllt på vid behov..Och 1 gång var 6e vecka tömmer vi hela lådan o tvättar ur den o häller på nya pärlor.

Luktar inget och katten är jättenöjd.

KÅRV - om du bryr dig om ditt FL! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
  • Pion75

Vi tycker att den är bäst hittills, däremot tycker jag inte att en påse räcker i en månad, det blir för ofräscht.
    Men som någon skrev tidigare så gäller det ju att inte ha för lite, den finns i större förpackning också, så kan man hälla i lite mer.
    Vi använder bara den nu!

• Cizzi81

Man ska ju ha i hela påsen på en gång, och bara plocka bort bajset samt röra omkring i sanden dagligen.

Vi har 2 innekatter och kör med den större påsen. Funkar kanonbra! Jag har haft den sanden i över ett år och kommer ALDRIG byta.

Absolut luktfritt garanteras.

• Fru Indosaurie

Nu har vi testat!
    Vi bytte i lådan runt den 6:e november och det luktar fortfarande ingenting.
    Det är ju så bekvämt! bara att plocka bort bajset och röra runt.
    Kanon!

• Pink Rose

Hur ofta ska man byta hela lådan? Är nyfiken på att testa

• Fru Indosaurie

Pink Rose
    1 gång i månaden eller när det behövs.
    Vi har om några dagar (kommer inte ihåg exakt datum i huvudet men skrev upp det för att ha koll) haft vårat i 1 månad och det luktar absolut ingenting än
    helt otroligt.
    Min sambo är helt till sig och förstår inte varför vi inte kommit på det tidigare
    Sen behöver man bara ta ur bajset med spade och slänga i toaletten, hur bra som helst!

• Pink Rose

Åh, det låter ju helt perfekt Då ska vi också testa den när den gamla sanden är slut. Tack

• Thelonius

Håller med om att den sanden är bra det är bara det att det gör så nedrans ont att gå på det om det råkar ha hamnat något utanför lådan.

• Fru Indosaurie

om det råkar hamna utanför? våran katt sprätter som en sprätthöna. Får dammsuga hela tiden.
    men jag tycker inte att det gör ont att kliva på dom =)

• KisseNova

Vi testade den när vi hade 2 kattungar. Men det luktade efter 1 dag, så vi kastade bort all sand och bytte till en annan sort som inte luktade lika mycket.

• Bellizzzzz
    Fru Indosaurie skrev 2006-12-02 14:43:02 följande:
    om det råkar hamna utanför? våran katt sprätter som en sprätthöna. Får dammsuga hela tiden. men jag tycker inte att det gör ont att kliva på dom =)
    min katt sprätter oxå som en höna när det gäller sanden :( men det är väl lika bra att börja vänja sig sig med det eftersom min bebis kommer snart och då måste man dammsuga vaje dag tror jag hehe

//Puzzzzzzzzzzzzz
    ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(_Bf 23dec_)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
Svar på tråden Ni med EN katt, har ni provat Best Friend - Fresh and easy?