• keffovirran

Läppen darrar

Jag undrar varför läppen darrar på barnet?
    Och jag undrar om det e någon som har ett barn på 1 månad som äter modersmjölksersätning,jag undrar hur mycket dom ska äta då?

• Svar på tråden Läppen darrar
  • MarcusEmelinJosefinesMamma

Du där me läppen har jag oxå undrat över .. väntar på svar :)

Däremot kommer ja inte ihåg hur mycke mina har ätit men de brukar juh stå på ett ungefär på paketen. De e juh lite från barn till barn.

• bits

Lappen kan/brukar darra for att barnet fryser.

Last i en bok av bebisforskaren Tracy Hogg

• Isabella

Att läppen darrar kan vara ett så kallat "ticks". MIn äldsta dotter darrade redan på BB och gör så fortfarande än idag ( snart 3 år).

• Eja

vår son äter ersättning han är 6½ vecka och äter ca 500-600 ml /dygn

• Viken79

Om läppen darrar när bebisen ammas (vet inte om det är det du menar) så är det för att driva ut mer mjölk har jag hört.

• Annis76

Vår dotter darrade också i underläppen när hon var ganska färsk. Det är inget farligt utan ganska vanligt. Har inget att göra med att hon/han fryser och inte heller något med ammnigen att göra. Det är helt enkelt normalt och försvinner snart.

• Alexandra85

Har hört att dom kan göra det när dom kissar (skrivit det i en annan liknande tråd också)

• Alexandra85

Till ts, det brukar stå på paketet hur mkt ersättning man ska ge för varje månad osv...
    Tex pojken äter ungefär 180ml ersättning och han är 4 månader.
    Läs på paketet och gör efter det, märker du att det blir för lite kan du öka.

Svar på tråden Läppen darrar