Läppen darrar
Jag undrar varför läppen darrar på barnet?
Och jag undrar om det e någon som har ett barn på 1 månad som äter modersmjölksersätning,jag undrar hur mycket dom ska äta då?
Jag undrar varför läppen darrar på barnet?
Och jag undrar om det e någon som har ett barn på 1 månad som äter modersmjölksersätning,jag undrar hur mycket dom ska äta då?
Du där me läppen har jag oxå undrat över .. väntar på svar :)
Däremot kommer ja inte ihåg hur mycke mina har ätit men de brukar juh stå på ett ungefär på paketen. De e juh lite från barn till barn.
Ge mat varje gång han/hon skriker och se till att det alltid finns kvar i flaskan så du vet att han/hon blivit mätt.
Se dig inte blid på mängden.
Lappen kan/brukar darra for att barnet fryser.
Last i en bok av bebisforskaren Tracy Hogg
Att läppen darrar kan vara ett så kallat "ticks". MIn äldsta dotter darrade redan på BB och gör så fortfarande än idag ( snart 3 år).
vår son äter ersättning han är 6½ vecka och äter ca 500-600 ml /dygn
Om läppen darrar när bebisen ammas (vet inte om det är det du menar) så är det för att driva ut mer mjölk har jag hört.
Vår dotter darrade också i underläppen när hon var ganska färsk. Det är inget farligt utan ganska vanligt. Har inget att göra med att hon/han fryser och inte heller något med ammnigen att göra. Det är helt enkelt normalt och försvinner snart.
Har hört att dom kan göra det när dom kissar (skrivit det i en annan liknande tråd också)
Till ts, det brukar stå på paketet hur mkt ersättning man ska ge för varje månad osv...
Tex pojken äter ungefär 180ml ersättning och han är 4 månader.
Läs på paketet och gör efter det, märker du att det blir för lite kan du öka.