• Bebisjuli06

När börja med Nan 2?

Min son är drygt 3 månader och jag ammar honom en del men eftersom min mjölk inte räcker till riktigt så ger jag honom även Nan 1. Min fråga är när det är dags att börja med Nan 2?

• Svar på tråden När börja med Nan 2?
  • blå

Hej! Kollade på paketet och där står det från 4 mån har ingen egen erfarenhet om NAN 2

• Tjenne

Hej... Min lilla pojk är tre månader å han får 75%nan 2 å 25% nan1 av oss nu han blev inte mätt på bara 1an så vi har börjat blanda från det att han var ca 1,5 månader. Nu verkar han ganska nöjd med denna blandning, tyvärr så ammar jag inte något längre men gjorde det till han var 9 veckor iaf. Det finns ju bara som äter 2an från födseln å dom som klarar sig på bara 1an tills dom är ett halvår, när man kan börja ge ex majsvälling.
    Hoppas du fick ett någolunda svar iaf Kram

• Coursell

Den är från 4 månader och när min tös var det började jag introducera den lite försiktigt. Började med att blanda ut ett mål om dagen med nån skopa nan 2 tillsammans med 1:an.
    Byt inte tvärt då blir de stenhårda i magen.

• jenni82
    via andra trådar så har jag fått svaret att enda skillnaden mellan NAN 1 och 2 är att det är mer järn i 2:an.
    man blir ju aningens förvirrad eftersom det står 4 månader på förpackning OCH men kan ges från födseln.

men är du osäker så byt när han är fyra månader.
    min tjej är 3 månader och 2 veckor snart och då hade jag tänkt övergå till NAN 2
    drabbad av Engla - kärlek! 06 06 27
  • Tindra75

Det är inga problem för dig att gå över till nan 2. Men ta det lite suksesivt så du blandar först.

Här börja vi vid 3mån med nan2 och vid 3,5mån med gröt och pure. vid 4 mån med pure för 5mån. nu vid 6 mån äter han 8 månaders pure.

Allt är individuellt. testa lite i taget. trögmage= rapsolja i maten, päron pure el katrinplomonpure. Lös mage= blåbärspure.

• Alicia06

Det står ju 4 månader på paketet,men vi började ge våran dotter nan2 lite innan hon blev 4 månader för hon höll sig inte riktig mätt på nan1

• xandra84

hur märker man att de inte blir mätta på 1:an?

• En glad tjej

Jag började med Nan2 när tjejen var fyra månader, det ska tydligen inte vara nån skillnad på 1 och 2 mer än att där är mer järn i 2:an! Tjejen verkar inte mättare med 2:an faktiskt!

• Missboss

Det är lite mer stärkelse i Nan 2. Jag började ge vår son när han var 3,5 månad för han höll sig inte mätt speciellt länge. Han åt lika mkt med nan 2 men då höll han sig i ca 4 h. Innan var det runt 2-3 h med Nan 1.

• tissen82

jag ska börja med det om typ 1 v (har nästan 3 pkt nan 1 kvar) o då kommer han vara 11-12 v.. frågade bvc o dom tyckte det va ok...

• solrosen81

Min son är nästan 3 1/2 månad nu och vi började blanda 50/50 för ett par dagar sen. Det verkar som det går bra med magen. Han bajsade iaf igår. Det som är positivt är att han håller sig i fyra timmar istället för tre mellan målen.

• Vårkänslor

Min kille började me Nan 2 när han blev 4 månader, rakt av.. Hade inga problem me magen alls =)

• xandra84

jag var på bvc i dag o frågade om när man kunde byta..har ju läst här på fl att många fått rådet att byta innan utav bvc..då frågade vår bvc sköterska snorkigt att "när står det på paketet" jag svarade 4 månader... då sa hon "ja..då börjar du när hon är 4 månader inte innan"...jag tänker ALDRIG rådfråga dom igen..

vi började me lite katrinplommon pure för en vecka sen när hon va 3 mån...berättade de för dom o hon blev skitsur!!!! Det är vårt barn lixom hon är ju intresserad o äter bra,...hmm..lite ot kanske men ja va tvungen att skriva av mig!

• Mollymajs

Vi började häromdagen med att ta 50 50 av NAN i o NAN 2 för lilltjejnan på 3½ månad åt jämt innan. Blev aldrig mätt. Från att ha ätit var 4-3 timma åt om minst varannan. men nu håller hon sig mättare men HJÄLP vad stackaren blev hårt i magen. Hon har försökt bajsa sen 6 imorse och det kommer bara små sega kluttar. Nu har hon fått lite matolja så ja hoppas det släpper. Någon gång hade vi ju varit tvugna att byta ersättning hur eller hur hoppas hon blir bättre i magen

Svar på tråden När börja med Nan 2?