Tvillingvagn, vilken är bäst?
Alla tips välkomna.. Tex skillnad på Babytravel & Urban?
Alla tips välkomna.. Tex skillnad på Babytravel & Urban?
Svårt att säga. Det bästa är nog att gå till affären och känna och klämma själv. Det är så olika hur man tycker.
Jag vet många som gillar Emmaljunga, själv gillar jag den inte alls.
Har provat dessa:
Emmaljunga- för svajig för min del, men många gillar att det är "gung" i den. En redig vagn som håller kan man väl säga. Lite väl tung att lasta själv i bil. Dock var det en 02:a jag hade, mycket kan ju ha hänt sedan dess.
Tyckte barnen for omkring i vagnen också, de halkade ner när de var mindre. Säkert toppen som syskonvagn.
Emmaljungas tvillingsulky -Inte lika svajig, mindre varukorg, bra och lättlastad vagn, lättkörd med små twins i (provat en 01:a).
Inglesina -tråkig färg, hyffsad varukorg, bra sitsar, funktionell vagn. Toppen att varje barn har sin sits, ingen risk för bråk. Ett plus är ju också att den kan byggas om så man kan ha barnen i bredd eller på längden, samt vända sitsarna hur man vill.
Lite tung att svänga (dock hade jag trilling på den). Lätt att komma fram med! Gillade vagnen mycket.
UJ: Har jag inte provat så mycket ännu (även denna trilling) men den är otroligt lättkörd! Lite liten varukorg tyckte jag. Tillhörande tvillingskötväskan är min favorit bland skötväskor! Bra att man kan välja mellan gemnsam eller varsinn liggdel.
Tyckte den var lite krånglig att fälla ihop och upp. Rätt lätt vagn.
PegPergo flerlingsulky (har en trilling där): Otrolig sittkomfort för barnen. Mycket praktiskt, lätt att fälla ihop och ta med sig. De sitter på längden i den så den är lätt att komma fram med. Varukorgens kvalitét var sådär + att den blir lite svårstyrd med tunga barn i.
Bra hjul dock för att vara sulky. Perfekt för stadskörning och kortare promenader!
Dock kan man bara fälla bakre sitsen helt så den går inte att använda till två bebisar.
Själv önskar jag mig en teutonia team S4...
Vi har valt en Babytravel. Tyckte att den var lika smidig som UJ men nästan halva priset. Skillnaden är att barnen inte kan sitta vända mot dig i Babytraveln men jag har läst många som har sagt att det är mer föräldrarnas behov än barnens. UJ kan man även välja gemensam liggdel men Babytravel har två separata. Eftersom vi kommer att behöva bära insatserna en del så skulle det inte funka med en gemensam. Titta, kläm, känn och provkör är bästa sättet att bestämma sig.
Pico
Tack Ja det där med att ha de vända mot sig elr inte är en svår fråga...vad jag minns så var jag bortvänd i min sulky själv när jag var liten? Men å andra sidan kanske det är skönt att ha dom mot sig.. Hur gamla är dom när dom börjar använda sittdelen ungefär? Sen det där med gemensam liggdel låter väl iofs lite mysigt...men jag vet inte... det kan ju vara svårt att bära en stor..mer en fördel när de väl ligger där...?
Jag har tänkt lite..skulle vilja ha möjligheten att ha barnet/n mot mig tills de är 1 år ungefär iaf..det kan man inte med babytravel va? Kan man det med uj? Elr vad ska man välja då?
Nej det kan man inte med Babytravel.
Vi har valt babytravel. Älskar den! Det går att ha barnen vända mot sig under tiden de har ligginsatser, inte mjukliftar. Och den är himla smidig och lätt att köra och lasta och packa ihop.
Jag skulle hellre välja Babytravel än UJ tycker babytravel känns mer stadig än UJ har kännt på båda..
Attans då.. babytravel låter bra bortsett från det där med att man inte kan ha mot sig i sittdelen. Vad är skillnaden föressten på ligginsatser & mjukliftar?
Ligginsatserna är hårdare som en del av en liggvagn. Mjukliftarna har en skiva i ryggen bara. De lägger man bara i sittdelen. Blir åkpåsar av mjukliftarna sen.
vändbart handtag verkar ju helt klart vara det bästa! ser att bla emmaljunga har det på tvillingvagn.. har UJ det? elr är den som de andra ew & bt att man måste ha de vända bort från sig när de ska sitta?