• Trinity78

Jäkla BH-byglar!

Jag blir knäpp!! Min nya BH (inköpt förra helgen på Lindex) har redan bygeln gått i genom tyget och sticker upp som en annan radioantenn! Detta händer förr eller senare på min BH:ar men aldrig efter bara en vecka!

Jag hittar inte heller kvittot

Tillskriv aldrig något ont uppsåt när det är tillräckligt att förklara det med dumhet
  • Svar på tråden Jäkla BH-byglar!
  • Pyre på väg

Hi hi, du funderar inte på att köpa utan bygel. El ta bort byglarna i de bhar du köpt?

• Trinity78

Nej, jag måste ha byglar. Jag har DD-kupa.

Tillskriv aldrig något ont uppsåt när det är tillräckligt att förklara det med dumhet
  • Mammatillfem

Så där irriterande var mina bygel bh´s förut också...länge sedan,men minns att man fick gå och "skjuta tillbaka" den långa stålgrejen hela tiden...inte särskilt kul...hade det väl gått hål,så var det kört...trist.
    Hade mjukis bh länge sedan,amnings bh,och älskade dem (ammade länge minsta),och de höll upp bra,samtidigt blev det bra form,OCH mjuka och sköna...Nu har jag köpt bygel bh igen,sitter toppenbra,passar perfekt,så nöjd med den...bara den inte blir så med...

• Heisan

Jag har E-kupa o plockar bort byglarna efter att de tittat ut på kanten, vilket tar allt mellan en vecka till några få månader....

Livet är under förändring....
  • kingkong

gå tillbaks ändå...det står ju att den är köpt hos dom på lindex i lappen på insidan...annars kan du reklamera...

• Mammatillfem

Ska de inte hålla längre? Inte ska man väl acceptera att ens bhár försvinner halva funktionen på,efter en vecka eller ett par veckor?

Borde få en ny,om man går tillbaka? Försök även utan kvitto,det ska inte vara så,tycker jag...de ser nog att den är inköpt där...och kontra med att du i fortsättningen ska handla dina bhár någon annanstans,så...försök i af...

Minns även att jag också tog ur stålantennerna ur dem ibland...men då fick bysten inte alls rätt form,blev inte stöd på dem jag hade alls...kunde lika väl gått utan...(som jag gjorde på 80 och 90 talet jämnt,utom vid amning...hur kunde jag,vet inte,aldrig nu!)...

• Heisan

Mammatillfem-jag har gett upp Men det är sant att jag går nästan jämt utan bh i stället. Orkar inte bry mig längre, bh känns mest obehagligt.

• Nyima

Jag tyckte det var värre förr precis när bygel-bh:arna kom. Då hade man  ju skavsår i armvecken efter förrymda byglar. Minns att jag då nästade ihop änden på "bygelkanalen" med nål och tråd. Funkade jättebra!

• Mammatillfem

Jag har (ta i trä...) också mest minnen från kanske 90 talet med att de "åkte ur" som vassa spröt under armarna,i ett...peta in,diskret,om man var ute,åkte ut,peta in...grrrr..tills man tröttnade!
    Tänkte sy igen hålen,men de var ju så vassa,så det hade väl gått igenom ändå...
    Nu ska jag se hur min nya,370 kr´s bygel bh,sköter sitt uppdrag..köpte den till begravningen...hade bara slitna,fula innan som sjöng på sista versen..."måste se respektabel ut,för min son,för mig själv"...tänkte jag...och UPP kom de...
    min favoritaffär som jag alltid handlat bh ar i,hade rökskadats,och i ett år eller mer gick vi och väntade på att den skulle öppna,jag och min dotter,men icke,inte än iaf...då blev det en liknande affär..men vill ha hjälp när jag köper,så det blir rätt,st,sitter perfekt och så...och så att de går och hämtar alla åt en,letar åt en... det gör de,skönt,och alla blir nöjda...

• Heisan

En kul grej.. När jag köpte min senaste bh hade jag gått med dålig bh så länge att jag inte visste vart brösten ens skulle vara. Så jag fick fråga expediten om brösten var på rätt plats.. Hade fasen ingen aning..

Svar på tråden Jäkla BH-byglar!