• Nåt annat

Förlossning i Norrköping?

Någon här som nyligen fött på Vrinnevisjukhuset?? Hur var miljön och bemötandet? Vilken smärtlindring provade ni? Massa frågor...

Väntar vinterbebis
  • Svar på tråden Förlossning i Norrköping?
  • Tjiips

Jag födde i januari.....allt va kanon. Dom va trevliga! Miljön e väll bra...gillar inte sjukhus så värst men nu va man ju här för en bra sak! Väldigt hjälpsamma och frågar om de e nått man undrar öve o så..

• Nåt annat

Det låter ju bra! Fick din man/sambo övernatta tillsammans med dig och bebis på BB?

Väntar vinterbebis
  • mästerkattenistövlar

TS- Pappan får bara övernatta i mån av plats (i enkelrum) förutsatt att allt gått bra då. Annars har man ju större förtur, om man säger så.

De ggr vi varit inne på förlossningen tidigare har personalen varit gulliga; första gången superbra, andra gången okej. (doktorn var läskig då, men det är ju ingen man brukar träffa under förlossningen)

Miljön är jättebehaglig. Det är lugnt och rogivande; inte alls stresigt med en massa skrik som jag trodde att det var på förlossningar.

Ska du inte gå på studiebesök med föräldragruppen? Sen står det en massa info om priser, tider mm i infobladen man får på allra första mötet hos barnmorskan/föräldragruppen. (alltså när man får alla kostråd osv.)

• dinana

Jag har också en massa frågor angående förlossnning i Norrköping. Bor i Kalmar och ska ha bebis i januari. Grejen är det att vi skall flytta till Norrköping vid årsskiftet så jag vet ju typ ingenting om något där. Har aldrig varit i Norrköping ens. Men eftersom vi antagligen kommer föda där så har man ju direkt ingen användning av informationen man får i Kalmar. Ska på föräldraträff den 30e här - känns nästan meningslöst. Någon som kan berätta lite mer om vad som finns i Norrköping och vart man skall vända sig.

• Sagofe

Jag födde där förra fredagen.
    Personalen var hur trevlig som helst! Verkligen omtänksamma. Min ena BM skämtade tillochmed om den sura narkosläkaren.

Miljön var lugn, kändes som om jag var den enda som födde just då, vilket jag kanske var.
    Jag fick lustgas och EDA.

Pappan fick sova kvar för att jag vägrade att stanna över natten annars (jag har sjukhusfobi). Det kostade 250:-.
    Bara att fråga på om det är något mer du undrar.

• mästerkattenistövlar

dinana- hur menar du "vad som finns"?

Du vänder dig till mvc på Vrinnevi sjukhus, det är det som finns här. Det är ju rätt bra att göra det nu kanske, så att du har en tid redan när du kommer hit. Det kan ta rätt lång tid att få plats osv.

• Sagofe

Akupunktur fick jag precis när jag kom in också...

• dinana

mästerkattenistövlar -

Jag har ingen koll  på något. men jag skall ta och ringa till dem imorgon - tack för tipset förresten. är skitnervös för att allt kommer att gå fel. ska till bm imorgon och prata och kolla att det står rätt till där nere. känns jättekonstigt när man inte varit på koll sedan vecka 12 (är nu i vecka 26). men jag hoppas innerligt att allt är okej. är först-föderska och i stort sett ensam.. känns i alla fall så då sambon bor 25 mil bort.

• dinana

någon som vet vilket nummer jag ska ringa för att komma till mvc på vrinnevisjukhuset?

• mästerkattenistövlar

dinana- 011 22 20 00 här är tel. till växeln.

Ja, här är det okså få koller, det är lite jobbigt. Bara var annan vecka såhär i slutet (är i v. 39) och det känns lite lite faktsikt. Fråga mer i gb´n om du vill!

• Nåt annat

Jag tycker att det är urdåligt att pappan bara får stanna i mån av plats. Jag vill absolut ha med mig sambon, annars åker jag hem.

Jorå, jag ska dit på "studiebesök" med föräldragruppen. Ville bara höra mig för lite innan...

Väntar vinterbebis
  • Nåt annat

Sagofe: Hur tyckte du att det funka med akupunktur? Har själv funderingar på att prova det...

Väntar vinterbebis
  • mästerkattenistövlar

TS- tycker också det är helt hemskt. Kan inte tänka mig in i sitsen där ajg får åka hem själv och sova alldeles ensam. Usch, stackars dem!

• Sagofe

Skruttan81: Jag tyckte inte att det funkade bra, det kändes precis som innan. Men å andra sidan tyckte jag inte att värkarna gjorde särskilt ont (visste inte ens att jag hade riktiga värkar när jag kom till förlossningen) så det kan ju ha berott på det också.

Svar på tråden Förlossning i Norrköping?