• elliot

Är inte Milou och Milo superfina namn?

Hej!
    Jag väntar inte barn, men hoppas göra det snart. Jag funderar på namn ändå
    Vad tycker ni om Milou (som Tintins hund) och Milo. Är det både pojk- och flicknamn? Jag tycker det passar på båda könen (alltså båda namnen).
    Nån av er som har barn som heter så?
    Blir det konstigt med ett efternamn som tex Blomquist?

Mvh E.

• Svar på tråden Är inte Milou och Milo superfina namn?
  • Dinturiel

Jag tycker också Mliou är fint, och ja visst går det att använda på båda könen. Finns det inte en nyhetsuppläsare som heter Milou på tv4? Eller har hon slutat?

• tinkerbell74

För mig låter det mest som ett flicknamn. Jättefint!

• pl77

hihi, hon på tv 4 heter Malou. Milou är ett fint namn tycker jag!

• Eminor

Jo, på katter eller hundar...

• Tokitoj

Namnen är okej tycker jag, men jag tänker lite som Du själv...: de är inte ultimata till efternamnet Blomqvist.

• Dramaonline

Jag tycker de är jättefina, båda två.

Båda går till båda könen, men i min maggrop känns Milo som ett pojknamn. (Med betoning på i:et, väl)

Och Milou kanske lite, lite mer som en tjej.

• Litenmyra

Milo kallas en kvinna på mitt jobb som heter Marie-Louise, så för mig känns det som ett flicknamn. Fint tycker jag!

• Maddan

Lessen...namnet är jättegulligt men jag tänker oxå bara på hundar när jag hör det namnet.

• Vombell

Vi hade Milo på vår favortitlista som pojnamn. Jättefint tycker jag!

• elliot

Hej igen!
    Malou är jättefint, det heter min systerdotter. Milo, med betoning på I precis Dramaonline, känns faktiskt mer som en pojke hos mig med. Men det är det där med efternamnet...

Att flera hundar och katter heter något av namnen förvånar mig inte, nuförtiden känns det som om våra fyrbenta vänner kan heta hur "mänskliga" namn som helt. Min kollega har en hund som heter Jill, och det heter jag med

Tack för era åsikter. Vombell- vackert :)
    E.

• Dinturiel

pl77: Ja, där ser man. Det är iof också fint :D
    Men hur stavar jag egentligen...? Mliou...? Milou stavas det ju..

Nån som erbjuder stavningskurs i svenska?

• Mewz

Milo är ju huvudpersonen i disneyfilmen Atlantis (en man) och ett jättefint namn '*ler*
    fast TS ditt nick (Elliot) är ju super det med, kanske för att min 8-åring heter det *flinar*

• Linda1976

Rikki Lakes son heter Milo!

• delifi2

där ja jobbade på ett dagis förut va d en flicka som hette Milou tycker d e ett fint namn

• pilatespower

På min dotters förskola i San Francisco heter en pojke Milo (uttalas med långt i {majlo}). Supergulligt!
    Milou mer tjejigt tycker jag, men det beror ju oxå på uttalet.

• Dida

Jättegulliga tycker jag! Skönt att höra någon med lite fina namn! =) Tycker att alla nuförtiden vill ha hemska gubb och tantnamn på sina bebbar! Söta namn på söta barn tycker jag att det ska va! =)

Svar på tråden Är inte Milou och Milo superfina namn?