• cyklamen

kan man låta sitt barn gå till skolan fast hon har löss?

jag upptäkte nu innan läggdax att min 10 åriga dotter har fått löss,kan man låta henne gå till skolan imorgon endå eller håller man dom hemma vad gör man ? hinner ju j få tag på medel innan dess,snälla någon ...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-08 21:43:16:
    tack jag håller henne hemma ,,,fy vad de kryper överallt nu tycker jag ,,,,vilka jävla djur,,

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 21:00:26:
    i dag känns de som en självklar het att hon ska vara hemma men i går med paniken kunde jag ej tänka själv,nu har vi iallefall snart fått bort dem ,två timmar kvar innan man får tvätta håret o kamma igenom ,ska bli så skönt,.....

• Svar på tråden kan man låta sitt barn gå till skolan fast hon har löss?
  • Bea

Håll henne hemma och gå och köp medel på dagen. tror inte de vill ha dit henne med löss.

• blonde redhead

Nej hon kan inte gå till skolan! Det smittar jätte lätt och har man dom inte hemma försvinner det aldrig från skolan och då får dom det igen och igen och igen.. Köp medel i morgon behandla och när dom är döda så kan hon gå tillbaka..

• Ezzie

Du får inte skicka ditt barn till skolan med löss, det smittas jätte mycket. ha henne hemma till det är borta. På apoteket finns lusmedel att köpa. Lycka till!

♡ Mamma till lilla Ebba♡
  • Ekorrfamiljen

Nej!

Jag blir tokig på alla föräldrar på sonens skola som inte kollar om deras barn har löss och i så fall gör nåt åt det.. Nu har det funnits löss där i flera veckor. De försvinner ju inte om inte alla kör en behandling så fort de upptäcker lössen. När de är i den åldern smittas de så lätt också, i och med att de sitter nära varandra när de arbetar och så.

**Ekorren med Tin -95, Troll -96 och Vendel -06**
  • Majken

NEJ!!!!
    Håll henne hemma och behandla ordentligt - lycka till

Love my M-girls
  • Fia 74

Hjälp - löss!!! Det är min reaktion, sen kliar det på hela mig Håll henne hemma och köp medel.

• den söta häxan

När du ha behandlat lössen och hon är lus fri kan hon gå ett tips det finns en jättebra kam på hälsoapoteket som även ta bort knetterna (äggen ) lycka till

• Engel och Noels mamma

Jag hade tagit bort lössen först.

• Mrs USA

Finns ett jättesmidigt medel där en liknande kam ingår. Det heter Paradix eller nåt liknande. Mycket smidigare än andra starka medel, dyrt, men värt priset!

Kamma kamma kamma kamma kamma kamma kamma....

Svar på tråden kan man låta sitt barn gå till skolan fast hon har löss?