Pris hos veterinär???
Är det någon som vet hur mycket det kostar att rycka ut 2 tänder på en hund hos veterinären?? Behöver verkligen veta.
Tack på förhand!
Är det någon som vet hur mycket det kostar att rycka ut 2 tänder på en hund hos veterinären?? Behöver verkligen veta.
Tack på förhand!
Kan tänka mig att det ligger på mellan 1000-2000:- De måste ju söva hunden och det kostar en slant, sen för själva jobbet. Är de skaderelaterat så kanske försäkringen (om Du har en sådan) tar det.
Usch vad hemskt, jag hoppas verkligen de drar ut tanden. Inte rycker.
- Nu håller du hårt i hunden för nu ska jag rycka.
Hahahha...jag är trött och bara skojar.
Kan du vänta tills imorgon med svaret så kan du ju ringa in till vetrinären och får svar direkt.
Varför behövs det dras ut tänder på din vovve?
Jag betalade 890:- för en hörntand detta för 2år sedan men tror inte priserna har ändrats så farligt.
Tack för snabba svar!
Vi har våran valp på foder och det är förhoppningsvis om han bara blir som han ska, en framtida avelshane. Talade med uppfödaren idag som tittade honom i munnen. Och tydligen så har han fortfarande inte tappat 2 st av valptänderna, men permanenta tänderna är påväg upp. Vilket kommer att resultera i felaktigt bett om tänderna inte lossnar. Vi skulle försöka vicka på dem (den ena är lite lös), men om dom inte lossnar inom en vecka så måste vi åka till veterinärn.
Han är dock försäkrad så då får det nog gå på den....*suck*
Bea84: Har Ni hunden på foder så är det väl ändå uppfödaren som ska bekosta detta!
Skulle inte betala en sådan sak!! Hade ni köpt valpen skulle ni ju kunna kräva tillbaka pengar pga detta tandfel.
Hallonsaft: Det måste jag faktiskt fråga, tanken slog mig aldrig....
Gör det! För det låter inte riktigt att Ni ska stå för den kostnaden. Det är ju faktiskt deras hund fortfarande och ska det bli en avelshane så är det ju i deras intresse att hunden är korrekt i munnen.
Det står väl i fodervärdsavtalet vem som ska bekosta vad?
fast jag tror som hallonsaft, att det är ägaren...
Ska titta på avtalet på en gång....